kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱

کوتاه اقتصادی


 * رئیس مرکز آمار ایران از آغاز چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی در مهرماه سال 93 با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. عادل آذر افزود: با انجام این سرشماری آمار و اطلاعات پایه همه بهره‌برداری‌های کشاورزی کشور و واحدهای تولیدی کشاورزی جمع‌آوری می‌شود.
* معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از گشایش اعتبار پنجمین طرح فولادی استانی در میانه آذربایجان شرقی با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی خبر داد.مهدی کرباسیان افزود: فولاد میانه به عنوان یکی از طرح‌های فولادی ایمیدرو، پیش از این توسط طرف چینی گشایش اعتبار شد، اما فعال نشده بود و سرانجام با تلاشهای صورت گرفته این مهم امکان‌پذیر شد. به گفته وی، فولاد میانه یکی از طرح‌های پیشرو استانی محسوب می‌شود و در مجموع 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود بخش آهن اسفنجی آن تا پایان سال جاری و واحد فولادسازی آن در اوایل سال 1395 به بهره‌برداری برسد.
* معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از امضای 13 قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب در آینده نزدیک خبر داد. علی‌اصغر قانع افزود: این قرارداد در راستای ماده 11 قانون بودجه سال 93 کشور آماده مبادله است. وی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در این پروژه‌ها را افزون‌بر 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این قراردادها به زودی با حضور مدیران ارشد و وزارت نیرو امضا می‌شود.
* معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد. سیدحسن هفده تن با ارسال نامه شماره 82959 مورخ یکم مرداد ماه سال 93 مصوبه یک دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.
* متقاضیان استفاده از کمپین تابستانه اینترنت پرسرعت می‌توانند علاوه بر تماس با شماره 2020 به مراکز مخابرات استان تهران و یا به سایت WWW.TCT.IR مراجعه کنند.به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، محمدرضا بیدخام معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران هدف از برگزاری این کمپین را ارائه خدمات و امکانات بهتر به متقاضیان اینترنت برسرعت و جذب مشتریان جدید اعلام کرد و گفت: مشخصات این کمپین عبارت است از قرارداد یکساله، ارائه سرعت دو برابر نسبت به محصولات استاندارد به مشترکین، مودم رایگان، دانلود شبانه‌ رایگان بین ساعات یک تا 7 بامداد ارائه 2GB حجم اضافه رایگان ماهیانه در صورت عدم درخواست مودم رایگان از سوی مشترک، قرعه‌کشی هفتگی برای یک دستگاه Laptop و قرعه‌کشی روزانه 10 عدد Hard External  می‌باشد.
* بانک مسکن در راستای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و رضایتمندی آنها با اجرای طرح «دو عید و پنج عیدی» ،پنج عیدی به مشتریان خود اهدا می‌نماید.به گزارش روابط عمومی بانک مسکن،این طرح که از عید فطرآغاز و تا عید قربان ادامه دارد پنج عیدی برای مشتریان این بانک به همراه دارد.بر اساس این گزارش؛ تخصیص بیشتر اوراق سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز به دارندگان این حساب که تمایلی به دریافت سود ندارند، اختصاص جوایز به قید قرعه به مشتریانی که حداقل شش قسط از اقساط پرداختی آنها باقی مانده و به صورت یکجا تسویه نمایند، امکان فک رهن در قبال افتتاح انواع سپرده‌های کوتاه مدت ویژه و بلندمدت، تغییر نام مدیون بدون واریز درصدی از مانده بدهی مشروط بر آن که مابه‌التفاوت تسهیلات پرداخت نگردد و نیز بخشودگی شش درصد جرایم برای افرادی که دارای اقساط معوق هستند، پنج عیدی بانک مسکن به مشتریان خود می‌باشد.