kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
آغاز هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

شهر خودرو- استقلال؛ حساس‌ترین دیدار هفته در مشهد/پرسپولیسی‌ها چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در آزادی جشن می‌گیرند

دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود و استقلال و سپاهان در مشهد و اصفهان به مصاف حریفان خود می‌روند و یک بازی معوقه هم در اهواز برگزار می‌شود.




دیدارهای هفته بیست و هشتم روز پنجشنبه با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود. استقلال و سپاهان که باید دوشنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند، امروز مقابل حریفان‌شان در لیگ برتر بازی خواهند کرد. در این روز فولاد خوزستان هم آخرین بازی معوقه خود را مقابل نفت مسجدسلیمان برگزار می‌کند. همچنین تیم پرسپولیس روز جمعه در تهران در شرایطی میزبان ذوب آهن خواهد بودکه سرخپوشان پایتخت قصد دارند در این دیدار در غیاب هوادارانشان چهارمین قهرمانی پیاپی خود را با بالابردن جام قهرمانی جشن بگیرند.
فولاد خوزستان...........................نفت مسجدسلیمان
این مسابقه معوقه از هفته بیست و چهارم لیگ برتر است که در اهواز برگزار می‌شود. از نظر جدولی هیچ حساسیتی در این بازی برای نفتی‌ها نیست زیرا شاگردان تارتار جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کرده و نگرانی بابت سقوط ندارد. اما فولاد خوزستان که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است در تب و تاب قرار دارد. شاگردان نکونام اگر برنده شوند به کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر امیدوار خواهند شد اما در صورت باخت یا مساوی امیدهایشان کم‌رنگ خواهد شد.
سپاهان................................................................نساجی
نتیجه این بازی برای سپاهان خیلی ارزشمند است زیرا اگر زردپوشان اصفهانی پیروز شوند تا لحظه‌های آخر لیگ برتر شانس نایب قهرمانی لیگ را دارند اما در صورتیکه در این مسابقه امتیاز از دست بدهند ممکن است تا رده ششم جدول سقوط کنند! اتفاقی که به هیچ عنوان مورد تایید هواداران سپاهان نیست. امیر قلعه‌نویی این روزها در بستر بیماری است و حال تیمش هم مثل خودش تعریفی ندارد!
سپاهان هفته گذشته بازی مهم و 6 امتیازی را به استقلال باخت آن هم در حالیکه آبی پوشان یک نیمه 10 نفره بازی کردند. اکنون امیر قلعه‌نویی باید مقابل یک مربی استقلالی دیگر تیمش را به میدان بفرستد و این مرتبه هم محمود فکری که شاید بتوان او را از شاگردان امیر قلعه‌نویی در استقلال دانست مقابلش قرار می‌گیرد. نساجی 8 هفته است که باختی نداشته و با 3 برد و 5 مساوی خود را در میانه‌های جدول لیگ برتر حفظ کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 تمام شد. نساجی در صورت باخت یا برد در همان رده نهم جدول باقی می‌ماند و نتیجه بازی تاثیر زیادی در سرنوشتش ندارد اما شاگردان محمود فکری می‌خواهند از اعتبار فوتبال قائمشهر دفاع کنند. سپاهان در این مسابقه امید نورافکن و شایان مصلح را به دلیل محرومیت دراختیار ندارد ولی سپاهان با همین وضعیتش هم به‌اندازه نساجی بازیکن دارد. سپاهان بعد از این مسابقه برای بازی حساس دوشنبه مقابل استقلال آماده می‌شود.
شهرخودرو.......................................................استقلال
استقلال بعد از پیروزی 6 امتیازی مقابل سپاهان روی پله دوم جدول لیگ ایستاد و اکنون سرنوشت نایب قهرمانی در لیگ برتر در دستان فرهاد مجیدی و شاگردانش است و آنها اگر مقابل شهرخودرو هم مثل بازی با سپاهان با انگیزه، دونده و جنگنده در زمین ظاهر شوند، پیروزی دور از دسترس‌شان نخواهد بود. با این حال شهرخودرو مشهد هم تیمی است که شانس آسیایی شدن دارد و امتیاز گرفتن از این تیم دشوار است. شهرخودرو 4 هفته است که پیروز نشده و استقلال هم 6 هفته است که باختی در لیگ برتر نداشته است. دو تیم برای برد بازی خواهند کرد و همین مسئله به جذابیت‌های بازی اضافه خواهد کرد. سهراب بختیاری‌زاده سرمربی جدید شهر خودرو هم استقلالی محسوب می‌شود و باید دید در دوئل دوباره فرهاد مجیدی با یک مربی استقلالی کدام یک برنده خواهند شد. مجید نامجو مطلق مربی استقلال پیش از این اعلام کرده بود استقلال 3 فینال دیگر تا پایان لیگ دارد و این مرتبه هم آبی پوشان در یک دیدار فینال گونه به میدان می‌روند.
پرسپولیس ................................................... ذوب آهن
پرسپولیسی‌ها روز جمعه و پس از دیدار با ذوب آهن اصفهان، چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن خواهند گرفت. تا چند هفته پیش شاید مهم‌ترین دغدغه هواداران سرخپوش، خالی بودن استادیوم در لحظه بالا بردن جام بود اما حالا دل مشغولی‌های دیگری نیز به این اضافه شده‌اند که اساسا از جنس دیگری هستند و می‌توانند در آینده باشگاه تاثیر بگذارند.پرسپولیسی‌ها در حالی روی سکو می‌روند که فارغ از پاداش قهرمانی این فصل و لیگ هجدهم، حقوق خود در فصل جاری را هم به طور کامل نگرفته‌اند. ضمن اینکه بدهی‌های سنگین باشگاه به مربیان و بازیکنان خارجی،اختلاف وشکاف عمیق در هیئت‌مدیره‌،نارضایتی بازیکنان باتجربه از عملکرد مدیریت و در پایان دستگیری یکی از معاونان باشگاه باعث شده قهرمانی پرسپولیس این روزها تحت‌الشعاع حاشیه‌های ریز و درشت
قرار گیرد.
پرسپولیس که بهترین عملکردش را در چهار سال اخیر تجربه می‌کند روز جمعه حریفی به نام ذوب آهن را پیش روی خود می‌بیند که این روزها حال و روز خوشی ندارد و در خطر سقوط قرار دارد. اضافه شدن رحمان رضایی به عنوان مدیر فنی و تغییر مدیرعامل ذوب آهن طی روزهای گذشته آخرین ترفندهای مدیران کارخانه ذوب آهن بوده تا این تیم در پایان فصل نوزدهم با لیگ برتر خداحافظی نکند.
برنامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر:
 پنجشنبه 16 مرداد 1399
دیدار معوقه هفته بیست و چهارم
*فولادخوزستان....................نفت مسجد سلیمان(ساعت ۲۱)
برنامه هفته بیست و هشتم
*شهرخودرو.............................................استقلال(ساعت20:00)
*سپاهان....................................نساجی مازندران(ساعت20:30)
جمعه 17 مرداد 1399
*پرسپولیس..........................................ذوب آهن(ساعت20:30)
دوشنبه 20 مرداد 1399
*ماشین‌‌‌سازی‌تبریز................پارس جنوبی جم(ساعت19:45)
*فولاد.............................................................سایپا(ساعت20:30)
*شاهین شهرداری‌بوشهر.......................تراکتور(ساعت20:30)
*پیکان...................................صنعت نفت آبادان(ساعت20:30)
*نفت‌ مسجدسلیمان.............گل گهرسیرجان(ساعت20:30)