kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

رسانه‌های صهیونیستی به اسرائیلی‌‌ها هم رحم نکردند(اخبار ادبی و هنری)

تعدادی از هنرمندان رژیم صهیونیستی که نسبت به کشتار بی‌گناهان در غزه انتقاد کرده بودند، هدف فشار رسانه‌‌ها و سیاستمداران رژیم اشغالگر قدس قرار گرفتند.


اورنا بنايی بازيگر و كمدين يكی از اين افراد است. اين بازيگر در گفت‌وگو با يك روزنامه تل‌آويوی گفت از اين كه مردم سرزمين او هستند که چنين رفتاری دارند، ابراز شرمندگي مي‌كند و در شبکه‌های اجتماعی صهیونیست‌ها، با حملات همکیشان خود مواجه شده است.
به گزارش مهر به نقل از هاآرتص، از سوی ديگر وزير ورزش اسراييل ليمور ليوانت در اعتراض به هشت كارگردانی كه در جشنواره فيلم بيت‌المقدس به كشتار غزه اعتراض كرده بودند، يكی از اين كارگردان‌‌ها يعنی شيرا گفن‌ را «مايه رسوايی اسرائیل» خواند و گفت متاسف است كه چنين افرادی در اين سرزمين زندگی می‌كنند.
شیرا گفن در هنگام نمایش فیلم‌اش در جشنواره روی صحنه رفت و نام كودكان فلسطينی را كه در ساحل غزه كشته شده اند، خواند و به احترام آن‌ها يک دقيقه سكوت كرد.
در پاسخ به اين عمل يک گروه از دست راستی‌های اسراييلی چنين موضع‌گيری كرد: آيا چنين زنی بايد در اسرائيل زندگی كند؟ آيا چنين زنی شايسته اين است كه ارتش اسرائيل از او دفاع كند؟ شيرا گفن نيز در فيسبوک خودش نوشت: اين كه برای همدردی با چهار كودک كشته شده چنين اعتراض‌هايی به پا می‌كنند نشان‌دهنده اين است كه جامعه ما تا چه حد در خشونت غرق شده است.
در عين حال «نوآ» يک خواننده اسرائيلی كه برای اجرای كنسرت به اسپانيا رفته بود نيز رفتار اسرائیل را محكوم كرد و آن را جنايت‌بار خواند. او پيش از بيان اين حرف‌‌ها از سوی مردم اسپانيا با اعتراض رو به رو و با عنوان «تروريست» خوانده شده بود.