kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
نماینده مجلس:

رئیس‌جمهور به جای تکدر در موضوع افزایش قیمت خودرو ورود کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اکثریت اعضای شورای رقابت منصوب رئیس‌جمهور هستند، از روحانی خواست تا به جای تکدر،‌ به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود کند.


الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مقصود از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور را نه مچ‌گیری بلکه کمک به این صنعت برای رفع عیوب و بالا بردن کیفیت محصولات خود عنوان کرد و افزود: خودروسازان باید هزینه‌های سرریز خود را کاهش دهند تا این روند افزایش بی‌رویه قیمت‌های خودرو متوقف شود.
طاهری از فعالیت شرکت‌های تو در تو و هزینه‌های جانبی دیگر به عنوان عوامل غیرمستقیم افزایش بی‌رویه بهای خودرو در کشور یاد کرد و گفت: در جلسه دیروز کمیسیون صنایع با حضور مدیران شرکت‌های خودروسازی با استناد به گزارش تفحص اعلام کردیم که نباید قیمت خودروهای داخلی بالا رود.
به گزارش فارس عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت اعضای شورا منصوب رئیس‌جمهور هستند، لذا دلیلی ندارد رئیس‌جمهور از بالا رفتن قیمت‌های خودرو مکدر شود، بلکه باید به جای آن در موضوع دخالت کرده و مشخص کند که واقعا مبنای قیمت‌گذاری چیست و چقدر از لوازم خودروهای داخلی وارداتی است.
وی تصریح کرد: هشت نفر از اعضای شورای رقابت با حکم مستقیم رئیس‌جمهور منصوب می‌شوند و سه نفری که از مجلس در این شورا عضویت دارند، صرفا ناظر بوده و حق رای ندارند.