kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۹۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

تهران دوباره لرزید

ظهر دیروز زمین‌لرزه در استان تهران، علاوه بر پایتخت در شهرستان‌های پردیس، رودهن، شمیرانات و دماوند نیز احساس شد.



به گزارش ایرنا، این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه ظهر دیروز در شرق استان تهران  (دماوند - رودهن) روی داد و مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران شدت آن را ۴ ریشتر و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین اعلام کرد.
بر اساس اعلام این مرکز، محل وقوع زلزله مرز استان‌های تهران و مازندران - حوالی دماوند بوده است.  تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه،‌ طول جغرافیایی ۵۲/۰۴، عرض جغرافیایی ۳۵/۷۸ و عمق زمین‌لرزه ۱۲ کیلومتر گزارش شده است.
نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع زلزله ۷ کیلومتری دماوند (تهران)،‌ ۱۲ کیلومتری رودهن (تهران) و ۱۵ کیلومتری بومهن (تهران) بودند.  پس از وقوع این زمین‌لرزه، ساکنان مناطق شرقی استان تهران به‌ویژه مردم شهرستان پردیس و دماوند از ترس به خیابان‌ها آمدند.
آخرین زمین لرزه استان تهران مربوط به بامداد ۱۹  اردیبهشت‌ماه امسال بود که زلزله‌ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر به مرکزیت دماوند استان تهران و استان‌های همجوار را لرزاند.
 زلزله دیروز، پس‌لرزه‌های زلزله قبلی دماوند بود
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: زلزله روز گذشته تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود.
علی بیت‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار داشت: این زلزله، پس‌لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.
بیت‌الهی افزود: به نسبت پس‌لرزه‌های ۵/۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، این بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه دیروز رخ داده است.
وی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است، گفت: احتمال وقوع پس‌لرزه تا دو ماه وجود دارد.