kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

افزایش عدد مسمومین الکلی در فارس به ۷۰۳ نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اعلام کرد که تا صبح شنبه ۱۶ فروردین آمار مسمومیت‌های الکلی در این استان به ۷۰۳ نفر رسیده است.


  شیراز - خبرنگار کیهان:

محمدجواد مرادیان، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۰۳ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶۱۵ نفر بستری هستند.
او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۸۸ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.
مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.
همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیما، از اول اسفند سال  98 تاکنون ۴۸ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شده و در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد مربوط به شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سه نفر آنان به‌دلیل شدت عوارض جان خود را از دست دادند.
دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: ۲۴ نفر از این تعداد تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲۱ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.
وی گفت: برخی با این تصور غلط که مصرف الکل آنان را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، مبادرت به خوردن الکل می‌نمایند در حالی که خوردن الکل به هیچ عنوان در درمان کرونا تاثیری ندارد.
رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز گفت: افرادی که با علائم مسمومیت با الکل مراجعه می‌کنند یا اختلال هوشیاری دارند یا دچار تشنج، بی‌قراری و اختلال کارکرد کلیه‌ها هستند که در نهایت دچار مرگ مغزی یا نارسایی چند عضو بدن می‌شوند.
دکتر بیتا دادپور، نابینایی و از کار افتادن کلیه را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف الکل دانست.
وی افزود: بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اکنون به عنوان مجهزترین واحد درمان و مداوای انواع مسمومیت‌‌ها در شمال شرق کشور است.