kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰

کارآفرینی جوان البرزی با حمایت کمیته امداد

جوان کارآفرین و تولیدکننده صنایع چوبی با حمایت کمیته امداد امام(ره) در یکی از روستاهای استان البرز برای 11 نفر اشتغال ایجاد کرد.

 
کرج- خبرنگار کیهان:

جوان کارآفرین البرزی گفت: در سن 19 سالگی در یک شرکت کابینت‌سازی و دکوراسیون به عنوان کارگر ساده و در امور نظافت کارگاه مشغول به کار شدم. پس از مدتی به عنوان فروشنده و مدتی بعد به عنوان نصاب در شرکت کار می‌کردم. همزمان با کار، تحصیلاتم را در رشته مورد علاقه‌ام ادامه دادم و موفق به اخذ مدرک مهندسی صنایع چوب شدم.
وی افزود: با اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته صنایع چوب کم‌کم به فکر راه‌اندازی کارگاه برای خودم افتادم.
وی اظهار داشت: بنابراین با قرض گرفتن و سرمایه‌گذاری دیگران یک کارگاه کوچک در تهران راه‌‌اندازی کردم، ولی به دلیل هزینه‌های زیاد کار در تهران موفق نبودم و ناگزیر کارگاه را به کرج انتقال و در یک باغ متروکه مکانی کوچک را اجاره کردم.
این جوان کارآفرین بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات و نامناسب بودن فضای کار عمده فعالیت‌ها را در محوطه باز انجام می‌دادیم و برای جلوگیری از صدمه برف و باران به ناچار روی مصنوعات چوبی و ابزار کار روکش‌های پلاستیکی می‌انداختیم.
جوان کارآفرین موفق با اشاره به اینکه در نتیجه تلاش و همت هم اکنون قرض‌ها را ادا کرده و با پس‌انداز اولیه مکان مناسبی را برای کارگاه در یکی از روستاهای البرز فراهم کرده بیان کرد: هنگامی که از حمایت و توجه کمیته‌امداد به کارآفرینی در روستاها مطلع شدم با مراجعه به این نهاد مبلغ پنجاه میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال نیز دریافت کردم و در حال حاضر 11 کارگر در کارگاه من مشغول به کار هستند و مخارج زندگی‌شان را تامین می‌کنند.