kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
رویترز:

کرونا ۵ هزار میلیارد دلار به بورس‌بازان دنیا ضرر زد

«رویترز» مدعی شد که ترس از ویروس کرونا تا کنون پنج تریلیون دلار از ارزش بازار سهام دنیا کم کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترس از ویروس کرونا  دوباره باعث سقوط بازار سهام دنیا در روز جمعه شد و ارزش این سهام را پنج تریلیون دلار کم کرد که از زمان بحران مالی 2008 بی سابقه است.
 سهام وال استریت 4/4 درصد در روز پنجشنبه سقوط کرد که بزرگترین سقوط آن از اوت 2011 بود.
 در آسیا شاخص MSCI  به جز ژاپن، 2/7 درصد کاهش یافت. سهام نیکی ژاپن از ترس به تعویق افتادن المپیک به خاطر شیوع ویروس کرونا 4/3 درصد سقوط کرد.
 رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد با گسترش شیوع ویروس کرونا در اقتصادهای بزرگ مثل ژاپن و فرانسه، احتمال فراگیر شدن آن وجود دارد.
قیمت نفت در این هفته 12 درصد کاهش یافته و به پایین ترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است که بدترین آن از 2016 تا حالا است. تمام فلزات صنعتی اصلی بین سه تا شش درصد کاهش قیمت داشته اند.
افزایش ۵ برابری قیمت ماسک در آمریکا
در حالی که شهروندان آمریکایی خود را برای شیوع گسترده ویروس کرونا آماده می‌کنند قیمت انواع ماسک در این کشور در فروشگاه‌های آن‌لاین به‌شکلی تصاعدی افزایش یافته است.
به گزارش «سی‌بی‌اس» نیوز، بررسی‌های مؤسسه «کیپا» که در زمینه رصد قیمت کالاهای مختلف در فروشگاه آن‌لاین آمازون فعالیت می‌کند نشان می‌دهد که قیمت هر 10 بسته ماسک ان 95 که یک ماه قبل 18 دلار و 20 سنت بود اکنون به 100 دلار رسیده که در واقع بیش از پنج برابر شده است. یکی از فروشندگان در سایت آمازون 30 بسته ماسک «ان95» را به‌قیمت 198 دلار و 98 سنت قیمت‌گذاری کرده است. در سایت ای‌بی هم دو بسته ماسک ان95 به‌قیمت 60 دلار به فروش می‌رسد. سایر شرکت‌های خرده‌فروشی که این ماسک‌ها را کمتر از شش دلار عرضه می‌کردند اکنون ماسکی برای فروش ندارند.
گفتنی است در پی نزدیک شدن عید نوروز و واکنش بازارهای داخلی به اخبار گسترش ویروس کرونا، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرد با وجود اینکه کرونا باعث شده مردم امسال زودتر و بیشتر آجیل و خشکبار خریداری کنند، اما این امر تاثیری در قیمت آجیل و خشکبار نخواهد گذاشت.
مصطفی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تأکید بر حضور بازرسان در بازار شب عید، اظهار کرد: از اواخر اسفند یعنی یک هفته قبل از عید قیمت آجیل ارزان‌تر هم می‌شود.