kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸

آغاز پروازهای بازگرداندن مسافران ایرانی از امارات



  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ساعت 13 و 42 دقیقه دیروز اولین هواپیمای شرکت ماهان برای بازگرداندن مسافران ایرانی از امارات عازم این کشور شد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده درباره بازگرداندن مسافران ایرانی از امارات اظهارداشت: با توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امورخارجه مجوز پروازهای انتقال مسافران ایرانی از کشور امارات به ایران صادر شد.
وی افزود: بازگشت مسافران با اولویت و براساس پروازهای کنسلی انجام می‌شود و تا پایان انتقال کامل مسافران به کشور این پروازها ادامه دارد.
همچنین مرتضی دهقان؛ معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پرواز بازگشت ایرانیان از دبی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مقام مسئول افزود: سرانجام پس از پیگیری‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری و جدیت وزارت امور خارجه مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به منظور بازگشت مسافران ایرانی از دبی صادر شد. پس از تعلیق پروازهای ایرانی به امارات متاسفانه علیرغم پیگیری‌های مداوم سازمان هواپیمایی کشوری برای دریافت مجوزها، بازگرداندن مسافران با وقفه مواجه شده بود.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری با عذرخواهی از مسافران ایرانی گفت: در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگرداندن مسافران اقدام خواهد شد.
همچنین مسعود اسعدی ‌سامانی؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی کشور،‌ اظهار داشت: امارات مجوز انجام پرواز را برای ایران‌ایر صادر کرد تا یک فروند هواپیما از فرودگاه آل‌مکتوم دوبی مسافران ایرانی را به تهران منتقل کند. وی افزود: ترکیه نیز مجوزی صادر کرده است تا مسافران ایرانی در این کشور از طریق یک پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور برگردند. پاکستان هم پروازها به ایران را متوقف کرده است.  در همین حال به دنبال تعلیق پروازها به کشور هند مسئولان شعبه هما در هندوستان طی نامه‌ای درخواست انجام سه پرواز فوق‌العاده در روزهای ۹، ۱۲ و ۱۵ اسفندماه را برای انتقال مسافران هندی از ایران ارائه کرده‌اند. به گزارش روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان طی بخشنامه‌ای از تاریخ هفتم اسفندماه همه پروازها از ایران به این کشور را به حالت تعلیق درآورده است. علی کاشانی حیدری؛ مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز از ممنوعیت ورود اتباع چینی به ایران خبر داد و گفت:در حال حاضر همه مسافران در بدو ورود به کشور با استفاده از دوربین‌های حرارتی کنترل می‌شوند. همچنین محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود شناورهای تجاری و مسافری به برخی کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس ممنوع شده است، گفت:‌ در این باره در حال رایزنی هستیم.