kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

باج‌گیری از کسبه بازار با جعل عنوان «بازرس تعزیرات»

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که افرادی با عناوین جعلی، خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند.



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدیاسر رایگانی با تأکید بر اینکه مردم مراقب کلاهبرداران باشند، اظهار داشت: ما در سازمان تعزیرات، عنوان شغلی «بازرس» نداریم و چنانچه بخواهیم نظارتی بر بازار داشته باشیم به صورت تیم‌های گشت مشترک به بازار می‌رویم.
رایگانی افزود: در این تیم مشترک رئیس شعبه و دو تا سه نفر از بازرسان اتحادیه و اصناف و همین‌طور نیروی انتظامی حضور دارند، اما در ماه‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم که افرادی با عناوین جعلی، خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند.
وی ادامه داد: در شکایات دیده‌ایم که کسبه اطلاع می‌دهند افرادی با عنوان بازرس تعزیرات به محل کسب آنها مراجعه کرده و درخواست 10 برابر پول جریمه احتمالی آنها را داشته‌اند و کسبه هم از روی ناآگاهی این مبالغ را پرداخت کرده‌اند.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور تأکید کرد: عنوان و جایگاه سازمانی به عنوان بازپرس تعزیرات نداریم و فقط بازرسان اتحادیه و اصناف هستند که آن هم به تنهایی در بازدیدها نمی‌روند و اگر هم بروند با معرفی‌نامه اتحادیه خود خواهند رفت.