kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

اخبار کوتاه اجتماعی



 ارسال رایگان کتاب‌های درسی
برای دانش‌آموزان سیل‌‌زده
تسنیم- مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: پس از حادثه سیل اخیر تعداد 8 هزار و 861 جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان آسیب دیده سیل استان هرمزگان و تعداد 42 هزار و 98 جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده در حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان در دوره و پایه‌های تحصیلی مختلف به صورت رایگان ارسال شد.
 افزایش 9 درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت
در سال 99
سازمان بیمه سلامت- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت گفت: بودجه سازمان بیمه سلامت بر خلاف موارد مطرح شده درباره بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته نزدیک به ۹ درصد افزایش یافته است.
تغییر زمان آزمون المپیادهای علمی
فارس- مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در بخشنامه‌ای اعلام کرد به دلیل بارندگی‌های اخیر که در برخی استان‌های جنوبی کشور، نظم و روند زندگی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار داده و مشکلاتی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد کرده است این مرکز برگزاری آزمون‌های المپیادهای علمی را به تعویق انداخته است و این المپیادها در تاریخ‌های 11 تا 16 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کمک ۵ میلیارد ریالی مردم تهران
به سیل‌زدگان از طریق کمیته امداد
کمیته امداد- مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم نیک‌اندیش استان تهران از ابتدای وقوع سیل در جنوب کشور تاکنون چهار میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال به صورت نقد و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب کالا به هموطنان سیل زده کمک کرده‌اند.
تهدید جان محیط‌بانان
 با صدور مجوز و فروش سلاح شکاری
تسنیم_ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه 80 درصد از 140 محیط‌بان شهید توسط سلاح‌های مجوزدار به شهادت رسیده‌اند، گفت: جمعیت حیات وحش کشش وجود این حجم از سلاح مجاز را ندارد و حاصل فروش سلاح چیزی جز سوق‌دادن مردم به‌سوی تخلفات شکار و در نتیجه بروز درگیری میان متخلفان و محیط‌بانان نیست.