kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    صدور کیفرخواست برای اشرار
ساری– خبرنگار کیهان: کیفرخواست هفت متهم شرور و مخل در نظم و تهدید مردم با اسلحه و سرقت در شهرستان بهشهر صادر شد و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی در اختیار دادگاه قرار گرفت.  به منظور حفظ امنیت در استان مازندران  و برخورد با اینگونه جرایم که باعث رعب و وحشت در میان مردم می‌شود، با ورود به موقع دادستانی، متهمان دستگیر و پرونده آنها به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت. پرونده این هفت متهم سابقه‌دار در‌ دادسرای بهشهر رسیدگی و کیفرخواست آن صادر و جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه شهرستان بهشهر ارسال شد. با توجه به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن و همچنین رسیدگی و رصد پرونده‌های مهم، پرونده این متهمان خارج از نوبت به صورت فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد.
واژگونی  خودرو
شیراز – خبرنگار کیهان: ر ئیس پلیس راه شمالی استان فارس، از واژگونی یک دستگاه خودرو وانت پیکان در کمربندی شیراز خبر داد.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در کمربندی شیراز، ماموران به همراه نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و مشاهده کردند، یک دستگاه وانت پیکان که با دو سرنشین در محور نامبرده در حرکت بود، واژگون شده و بر اثر آن هر دو نفر در دم جان سپردند.
وی افزود: کارشناسان، ناتوانی راننده در کنترل این وسیله نقلیه را علت وقوع این حادثه اعلام کردند.
رفع تصرف  از اراضي ملي
رشت – خبرنگار کیهان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا گفت:  100 هزار مترمربع از زمين‌هاي تالابي منطقه حفاظت شده «سياه كشيم» در محدوده روستاي «چمثقال » شهرستان صومعه‌سرا كه توسط چهار سودجو تصرف شده بود، رفع تصرف شد.
علي‌اصغر آزاد، افزود: متصرفين در اين زمين‌ها اقدام به كشاورزي و درختكاري كرده بودند كه با حكم مراجع قضايي اين اراضي ملي رفع تصرف و دوباره به مناطق حفاظت شده پيوست.
در شهرستان رودبار هم 15 هزار مترمربع از اراضي ملي در حاشيه رودخانه « جمال‌آباد » بخش لوشان توسط فردي 60 ساله تصرف شده بود كه با تلاش مأموران كلانتري 14 لوشان و همكاري كارشناسان آب منطقه‌اي گيلان اين اراضي نيز رفع تصرف شد.
استخراج ارز دیجیتال
بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بناب از کشف  دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوئین) در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سهراب شفقی، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و انبار دستگاه‌های بیت‌کوئین (تولید ارز دیجیتال) در یکی از کارگاه‌های تولیدی متروکه حاشیه شهر بناب موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 12 قرار گرفت. وی افزود: مأموران پس از بررسی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل، در یکی از انبارهای این کارگاه تعداد 16 دستگاه بیت‌کوئین قاچاق کشف و ضبط کردند. این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان امر ارزش ریالی دستگاه‌های قاچاق شده را دو ميليارد و 300 میلیون ريال برآورد کرده‌اند؛ گفت: در اين رابطه یک نفر متهم دستگير شد که برای تحقیقات بیشتر تحويل پلیس آگاهی شد.
قاچاق سوخت
همدان- خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی استان همدان از کشف سوخت قاچاق در فامنین خبر داد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح، گفت: مأموران انتظامی شهرستان فامنین هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور فامنین - تهران به یک کامیون مشکوک شدند. وی افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند. وی ادامه داد: خودروی یاد شده توقیف و متهم نیز پس از تشکیل پرونده قضائی روانه دادسرا شد.
وی بیان داشت: ارزش سوخت کشف شده بنا به نظر کارشناسان حدود ۲ میلیارد ریال ارزیابی شده است.