kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
احمد توکلی:

نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد لوایح FATF جهنم می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد اف‌ای تی اف ایران جهنم می‌شود.




احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه خوارزمی به مقوله تصویب یا عدم تصویب اف‌ای تی اف در مجمع تشخیص واکنش نشان داد و گفت: به نظرم اف‌ای تی اف رای نمی‌آورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قبلاً می‌گفتند اگر برجام تصویب شود ایران بهشت می‌شود حالا می‌گویند اگر اف‌ای تی اف تصویب نشود، ایران جهنم می‌شود‌ نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد اف‌ای تی اف ایران جهنم می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم از مسئولان عصبانی هستند، گفت: اوایل انقلاب که بنده وزیر کار بودم وقتی با مردم حرف می‌زدیم مورد احترام بودیم و حرف ما برای مردم عسل بود. الان بعضی از مسئولان اگر در خیابان راه هم بروند شاید مردم اصلا آنها را نشناسند.
توکلی اظهار داشت: در این چند سالی که رکود در کشور بوده تقریبا ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سود سپرده برداشت شده و اسکناس چاپ کرده‌اند. این‌ها دلها را آتش می‌زند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من آبان ماه سال ۹۶ به آقای جهانگیری زنگ زدم و گفتم وضع ارز دارد خراب می‌شود، جواب داد ما جلسه‌ای در این خصوص برگزار می‌کنیم و شما مهمان هستید و من در آن جلسه نظرات خود را به آقایان گفتم.
وی ادامه داد: اواخر بهمن ماه بود که شیب افزایش نرخ ارز تند شد و ۲۱ فروردین ماه ناگهان سه برابر شد؛ آقای جهانگیری گفت که از فردا کنترل می‌کنیم و اعلام کردند که هر کس هر چقدر ارز بخواهد در اختیارش قرار می‌دهیم؛ من به آقای جهانگیری گفتم تو اگر می‌توانستی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به هرکس بدهی که دیگر ارز اینگونه نمی‌شد.
به گزارش فارس، توکلی ادامه داد: دولت به خوبی می‌دانست که ۱۴ مرداد تحریم‌ها تشدید می‌شود و اولین تحریم‌ها نیز درخصوص منع خرید دلار و طلا است اما دیدید که ۱۸ میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا سوخت شد و تلخی میوه آن نصیب مردم شد.