kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد:

رزمایش مشترک دریایی با روسیه و چین دنیای تاراجگر را بسیار عصبانی کرده است

رئیس‌جمهور گفت: برگزاری رزمایش مشترک دریایی با روسیه و چین مسئله ساده‌ای نیست و دنیای تاراجگر را بسیار عصبانی کرده است. آنها از اینکه دو قدرت بزرگ در کنار نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران، رزمایش مشترکی برگزار کرده‌اند، ناراحت و عصبانی هستند و نه تنها برای کشورهای کوچک منطقه بلکه برای آمریکایی‌ها هم قابل تحمل نیست.

قطار سریع‌السیر برقی گلشهر- هشتگرد روز سه‌شنبه با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.
این پروژه قطار سریع‌السیر برقی به طول ۲۵ کیلومتر و با ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۵۰ هزار مسافر و با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از این قطار برقی اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم، یک‌هزار کیلومتر ریل دیگر به مجموع خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد که به معنای آن است 50 درصد خطوط ریلی کشور در دوره
8 ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده‌اند.
روحانی با بیان اینکه خوشحالیم در ماه مبارک جمادی که به نام فاطمه اطهر(س) و فرزند برومندش حضرت زینب کبری(س) زینت یافته است، موفق شدیم، هدیه کوچک افتتاح قطار سریع‌السیر و برقی را به مردم عزیز استان البرز و شهر جدید هشتگرد تقدیم کنیم، گفت: هر روز که می‌گذرد کارگران، مهندسین و مدیران لایق، گلی برای مردم شکوفا می‌کنند و خدمتی جدید به مردم ارائه می‌دهند.
وی با‌ اشاره به افتتاح متروی گلشهر به هشتگرد، اظهار داشت: 60 درصد پیشرفت این پروژه و 85 درصد اعتبارات آن در طول دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است و این بدان معناست که حتی در شرایط سخت و تحریم نیز همه توان خود را برای خدمت به مردم به‌کار گرفته‌ایم و باید از تلاش همه دست‌اندرکاران این پروژه به‌ویژه وزیر راه، استاندار، مسئول قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، مسئولین مترو، نمایندگان مجلس، امام جمعه محترم و همه تلاشگران قدردانی کنیم.
رئیس‌جمهور به هزینه بالا و سختی‌های ‌تردد بین هشتگرد و تهران و زمان‌بر بودن آن‌ اشاره کرد و گفت: امروز با افتتاح مترو مردم این منطقه می‌توانند با وسیله مطمئن، راحت و ایمن، سالم‌تر و با هزینه‌ای حدود 1200 تومان و در زمان کمتری در این مسیر ‌تردد کنند و این خدمت کوچکی برای 400 هزار نفر از ساکنان هشتگرد و شهرهای اطراف و هدیه کوچک دولت برای مردم لایق و فداکار این منطقه است.
روحانی تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و این به نفع نظام است، دولت خادم کوچک مردم است و رئیس‌جمهور نیز اگر جایگاهی دارد، به‌خاطر رأی مردم است و چنانچه در دنیا مورد احترام قرار می‌گیرد و می‌تواند در برابر آمریکا، قدرتمندانه حرف بزند و در مقابل اروپا با صدای بلند و با شجاعت سخن بگوید، به پشتوانه مردم است. بسیار علاقمند هستم که تمام مذاکرات دولت یازدهم و دوازدهم یک روزی منتشر شود تا معلوم شود که با چه لحنی با طرف‌های خود حرف زدیم و دستاوردهای ما چه بوده است.
وی به رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در دریای عمان‌ اشاره کرد و گفت: برگزاری این رزمایش مسئله ساده‌ای نیست و دنیای تاراجگر را بسیار عصبانی کرده است. آنها از اینکه دو قدرت بزرگ در کنار نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران، رزمایش مشترکی برگزار کرده‌اند، ناراحت و عصبانی هستند و نه تنها برای کشورهای کوچک منطقه (که در مقابل آمریکا تواضع دارند) بلکه برای آمریکایی‌ها هم قابل تحمل نیست.
رئیس‌جمهور بیان داشت: اینکه میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها آمده از نظام خود پشتیبانی می‌کنند، معلوم است که دشمنان را عصبانی می‌کند. البته مردم راه درست را انتخاب کرده‌اند و حکومت از آن آراء و رأی مردم است و در این میان آنچه مهم است این است که به آینده امیدوار باشیم و هرکس به این موضوع لطمه بزند، بی‌تردید به مردم بزرگ و انقلاب ایران لطمه زده است.
روحانی گفت: در ایام اخیر در هر استانی حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود و زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، حدود 19 سد در سراسر کشور داشتیم این در حالی است که تنها دولت یازدهم و دوازدهم تا به امروز 35 سد افتتاح شده و تا آخر دولت نیز ده‌ها سد دیگر به افتتاح خواهد رسید و این دستاوردها افتخاری برای انقلاب و مردم است و نشان می‌دهد که آینده بسیار خوب است و راه این است که مردم با نشاط و امیدوار باشند.
وی تأکید کرد: معتقدم هر کدام از طرح‌ها و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، ضربه‌ای به دشمن و چراغ امیدی برای مردم است. امروز دیگر خارجی‌ها برای کشورمان پل و راه‌آهن نمی‌سازند و همه آنها را به دست متخصصان خودمان احداث می‌کنیم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم در ریل خودکفا شدیم و لازم نیست که انگلیس و سایر کشورهای غربی برای ما ریل و واگن بسازند. امروز حتی به‌طور کامل در ساخت مترو و تونل‌های آن خودکفا هستیم.
روحانی گفت: از وزارت راه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء می‌خواهم تا راه‌آهن چابهار به زاهدان و رشت به آستارا را که از لحاظ‌ ترانزیتی برای کشور حائز اهمیت هستند، با سرعت نهایی کنند چرا که با تکمیل این 2 طرح، ظرفیت حمل بار در کشور بیش از 2 برابر افزایش خواهد یافت.
وی با تشریح گام عظیم دولت‌های یازدهم و دوازدهم در توسعه خطوط ریلی کشور، تصریح کرد: مجموع خطوط ریلی ایران در بیش از 90 سال گذشته تا اول دولت یازدهم، 9 هزار و 600 کیلومتر بود اما امروز این رقم با احتساب خطوط اصلی و فرعی، به بیش از 14 هزار کیلومتر رسیده که این بدان معنا است 45 درصد خطوط ریلی کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.