kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

دوازدهمین جایزه جلال برگزار شد، دست رمان‌نویسان به جایزه نرسید!(اخبار ادبی و هنری)

اختتامیه دوازدهمین دوره از جایزه ادبی جلال آل‌احمد، عصر روز شنبه در کتابخانه ملی برگزار شد.



برگزیدگان این جایزه در بخش‌های نقد ادبی، داستان کوتاه و مستندنگاری تجلیل شدند. اما در این دوره نیز در بخش رمان و داستان بلند، هیچ اثری از سوی داوران جایزه ادبی جلال به عنوان برگزیده معرفی نشد!
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم خاطرنشان کرد: فرهنگ و تمدن ایران‌زمین به لحاظ اقلیمی و عمق تاریخی آنقدر سوژه دارد که بین آنچه شده و باید شود فاصله‌ها و فرسنگ‌ها است. سوژه‌هایی که در دل تاریخ مانده، تا هستند در گستره جغرافیای ایران منتظر شمایند تا کشف و به دیگران منتقل کنید چه در قالب اثر داستانی و چه مستند.
احمد شاکری، از نویسندگان تقدیر شده در جایزه جلال هم گفت: جایزه، جایزه ادبی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.  وی افزود: ما امسال پس از اعلام نامزدها از دیدن برخی اسامی خون‌دل خوردیم اما باز هم در این اختلاف‌ها وقتی یک کتاب در موردش توافقی حاصل می‌شود جرقه امیدی است، یعنی حرفی وجود دارد که بین ما و طرف مقابل مشابه است.  مهدی قزلی دبیر این دوره از جایزه جلال آل‌احمد به موضوع معرفی جوان‌ها به عنوان سرباز فرهنگ ‌اشاره کرد و گفت: مفتخریم که در این دوره آقای حسینی سورکی به عنوان اولین سرباز فرهنگ در حوزه فرهنگ مأموریت یافته است تا ادامه مسیر دهد.