kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

روحانی در دیدار نمایندگان استان گیلان: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات داخلی است

رئیس‌جمهور با بیان این که اجرایی شدن توافق ژنو به حل مشکلات می‌تواند کمک کند، گفت: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات، داخلی است و راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.
رئیس‌جمهور با بیان این که اجرایی شدن توافق ژنو به حل مشکلات می‌تواند کمک کند، گفت: ریشه اصلی بسیاری از مشکلات، داخلی است و راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.
حسن روحانی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان این که اجرایی شدن توافق ژنو می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، اضافه کرد: البته ریشه اصلی بسیاری از مشکلات، داخلی است و حل بسیاری از این مشکلات راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: قصد بحث درباره مسائل گذشته را ندارم و تاکید دارم که باید نگاه ما رو به آینده باشد و بر حل و فصل مشکلات تمرکز شود؛ حل و فصل مشکلات بزرگ نیازمند قدرت ملی است که آن هم در سایه وحدت و انسجام حاصل می‌شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به طرح ده‌ها سؤال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سؤال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سؤال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضا برخی از تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان محترم وزرا را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.
روحانی در این دیدار که دوشنبه هفته پیش انجام شد، گفت: اما بنده از وزرا خواسته‌ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و خواهان شرایط بهتر برای کشورند.
سفر روحانی به زادگاهش
همچنین رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه گذشته به زادگاه خود رفت.
روحانی در این سفر، ابتدا بر سر مزار پدر خود حضور یافت و با قرائت فاتحه و دعا، نسبت به وی ادای احترام کرد.
رئیس‌جمهور سپس به دیدار والده خود رفت و در این دیدار ضمن ابراز تواضع نسبت به ایشان، سایه پرمهر مادر را یکی از نعمات بزرگ الهی برای خود برشمرد و گفت: بنده در تمامی مراحل زندگی، خود را نیازمند رضایت و دعای خیر مادر می‌دانم.
روحانی افزود: بوسه بر دست مادرم در شب شهادت امام رضا(ع) توفیق بزرگ الهی بود که نصیب بنده شده است.
والده رئیس‌جمهور نیز در این دیدار برای وی جهت خدمت به مردم آرزوی توفیق و برای سربلندی و عزت کشور دعا کرد.