kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

۸ لیدر اغتشاشات در مریوان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کردستان گفت: هشت نفر از عوامل اصلی و لیدرهای اغتشاشات اواخر آبان گذشته با تلاش پلیس در مریوان شناسایی و دستگیر شدند.


سرویس شهرستان‌ها‌:

سردار علی آزادی‌، اظهار داشت: تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی که با سوءاستفاده از اعتراضات مردمی درخصوص طرح سهمیه‌بندی بنزین اقدام به آتش‌زدن اموال، اماکن عمومی و دولتی در مریوان کرده بودند، دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: با ‌اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس، این هشت نفر که از سرشاخه‌های اصلی اغتشاشات اخیر در شهرستان مریوان بودند با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی کردستان با ‌اشاره به اینکه دستگیر‌شدگان تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: عوامل اصلی مرتبط با اغتشاشات اخیر در استان و مزدوران ضد انقلاب خارج‌نشین زیر ذره‌بین و چتر اطلاعاتی پلیس قرار دارند.
ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضایی پیش از این‌، ۲۵ نفر از سرشاخه‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات در شهرهای مریوان و سنندج دستگیر شدند و از آنها سه قبضه سلاح جنگی و مقادیری سلاح سرد نیز کشف شد.
اغتشاشگران و بر هم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه به بهانه حمایت از حقوق مردم، ۶۰۰ میلیارد ریال به اموال عمومی و خدماتی در شهرهای سنندج، مریوان و سقز به اموال عمومی، بانک‌ها، پمپ‌های بنزین و مراکز خدمات شهری در این استان خسارت زدند.