kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

آستان قدس رضوی ۹۰۰ شغل برای سیل‌زدگان «آق‌قلا» ایجاد کرد


 
  قائم‌مقام متولی آستان قدس رضوی گفت: افتتاح اولین مجتمع پشتیبان دام سبک آستان قدس رضوی موجب ایجاد شغل برای ۹۰۰ سرپرست خانوار سیل‌زده شمال کشور در شهرستان آق‌قلا شد.
مصطفی خاکسار قهرودی در مراسم افتتاح اولین مجتمع پشتیبان دام سبک آستان قدس رضوی که با حضور خانواده‌های سیل‌زده شهرستان آق‌قلا استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات اولیه اجرای این پروژه که به بهره‌برداری رسید؛ در ماه‌های قبل انجام شد و بخشی دیگر از برنامه‌های این طرح نیز در قالب تسهیلات 70 میلیون تومانی اعطا می‌شود تا سبب ایجاد شغل برای 900 سرپرست خانوار سیل‌زده شمال کشور شود.
قائم‌مقام متولی آستان قدس رضوی گفت: این مجموعه 2/5 هکتاری با 2500 راس دام سبک با تلاش معاونت محرومیت‌زدایی و موسسه دامپروری صنعتی آستان قدس رضوی و با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: طرح‌های حمایتی آستان قدس رضوی برای حمایت از هموطنان حادثه‌دیده تنها مختص به سیل‌زدگان شهرستان آق‌قلا نبوده و نیست و نمونه موفق این طرح‌های حمایتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، لرستان و دیگر هموطنان حادثه‌دیده از سیل نوروزی امسال اجرا شده است.