kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  برگزاری یادواره شهداء
طبس- خبرنگار کیهان: اولین یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم شهرستان طبس در محل هیئت فاطمی این شهر برگزار شد.
یادواره 39 شهید دانش‌آموز و معلم شهرستان متشکل از 32 دانش‌آموز شهید و 7 معلم شهید برگزار شد.
در حاشیه این یادواره و رقابت 15 غرفه توانمندی‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های نانو-  رباط- پهپاد و حوزه‌های قرآنی- عفاف و حجاب و خاطرات دانش‌آموزان همچنین امر به معروف و نهی از منکر و استکبارستیزی و عکس برپا شده بود که مورد بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
ثبت خسارت سیل
سیمرغ- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ از ثبت و تسهیلات سیلاب‌های اخیر سیمرغ خبر داد. سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال به یکهزار و 993 قطعه زراعی، باغی، دام و آبزیان خسارت وارد کرده است که با بررسی‌های صورت گرفته یک هزار و 279 خسارت دیده در سامانه سجاد ثبت نام شده‌اند.
رجب فلاح ذیلتی با بیان اینکه 7 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان سیمرغ در نظر گرفته شده است افزود: تاکنون به 906 بهره‌بردار مبلغ یک میلیارد و 808 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و به 369 بهره‌بردار مبلغ یک میلیارد و 231 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی میزان پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی را بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد.
جشن چهلمین سال بسیج
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان از برگزاری ویژه‌برنامه «بسیج لشکر انقلاب» خبر داد و گفت: امسال جشن چهلمین سال تأسیس بسیج در همدان برگزار می‌شود.
علی بقایی گفت: در روز پنجم آذر ماه ویژه برنامه‌ای با عنوان «بسیج لشکر انقلاب» برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه در ورزشگاه انقلاب همدان با حضور اقشار مختلف و بسیجیان استان برگزار خواهد شد.
طعمه تکثیر تخم ماهیان
الیگودرز- خبرنگار کیهان: طرح تکثیر تخم چشم زده ماهیان سردآبی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در الیگودرز به بهره‌برداری رسید.
طرح تکثیر تخم چشم‌زده ماهیان سردآبی الیگودرز در زمینی به مساحت 500 هکتار و با تولید سالانه 30 میلیون قطعه ماهی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
راه‌اندازی قطار دانشجویی
تبریز- خبرنگار کیهان: قطار دانشجویی در مسیر تبریز- جلفا راه‌اندازی شد.
این امر به دنبال امضاء موافقت‌نامه با راه‌آهن آذربایجان، فرمانداری تبریز، دانشگاه تبریز و پردیس‌های خودگردان دانشگاههای تبریز و با هدف انتقال سریع و ارزان دانشجویان انجام یافته است.
ریل باس  فوق روزهای پنجشنبه و جمعه در مسیر تبریز- جلفا و برعکس فعال خواهد بود. پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز، در جلفا قرار دارد. قطار دانشجویی مزبور ساعت 6 صبح روزهای فوق‌الذکر هر هفته از تبریز به جلفا و ساعت 17/15 عصر از جلفا به تبریز حرکت خواهد کرد.