kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

رونمایی از 27 جلد مطالعات برنامه آمایش آذربایجان شرقی


 
تبریز- خبرنگار کیهان:
طی مراسمی از اسناد مطالعات برنامه آمایش این استان در 27 جلد، پرده‌برداری شد. در این مراسم محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از اجرا نشدن سند آمایش آذربایجان شرقی در طول 14 سال گذشته انتقاد کرد و گفت: سند آمایش 84 استان پس از گذشت 14 سال هنوز اجرایی نشده است که جای پرسش دارد.
وی خاطرنشان کرد که اطلاعات سازمان‌های کشور دقیق و به روز نیست و می‌بایست به روز باشد و باید برای ترویج آمار در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد چرا که مردم در اغلب موارد حاضر به دادن اطلاعات نیستند. استاندار تذکر داد که تخصیص اعتبارات و بودجه‌ می‌بایست براساس نتایج عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های کشور انجام شود و تعدد سازمان‌ها و عدم به روز بودن اطلاعات و در دسترس نبودن داده‌ها، محققین و دانشجویان را سردرگم می‌کند.
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز با اشاره به 10/5 درصدی بودن نرخ بیکاری استان در سال 95، پایین بودن نرخ بیکاری منطقه از متوسط کشوری را، ناشی از مهاجرت مردم استان دانست و گفت: این امر به دلیل مسئله مهاجرت مردم برای یافتن کار است نه مناسب بودن شرایط کار در استان و مردم به دلیل بیکاری مجبور به مهاجرت بخصوص به تهران می‌شوند.
به گفته «داوود بهبودی»، سرانه تولید ناخالص داخلی بدون نفت آذربایجان شرقی از 89/7 درصد سال 79 به 76/05 درصد در سال 94 رسید که شاخص مطلوبی نبود.
در ادامه این مراسم از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی موثر در تهیه سند آمایش آذربایجان شرقی تقدیر شد.