kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

اخبار کوتاه از فوتبال



  منتقد منصوریان مربی جدید تیم فوتبال ذوب‌آهن!
محمد صلصالی به عنوان مربی جدید به کادر فنی تیم فوتبال ذوب‌آهن اضافه شد.
باشگاه ذوب آهن در ادامه تصمیمات فنی و تغییرات ایجاد شده در کادر مربیگری این تیم، محمد صلصالی بازیکن پیشین ذوب آهن را به عنوان دستیار علیرضا منصوریان انتخاب کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که هفته گذشته هم حسن استکی به عنوان کمک مربی منصوریان انتخاب شده بود. نکته عجیب اینجاست که محمد صلصالی در مدت حضور علیرضا منصوریان در ذوب آهن یکی از منتقدان این مربی بوده و به نظر می‌رسد باشگاه ذوب آهن با انتخاب این منتقد و همچنین انتخاب حسن استکی، پیام‌هایی را برای آینده کادر فنی این تیم و تغییرات احتمالی، کدگذاری می‌کند!
البته احمد جمشیدی عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در این خصوص گفت: با آقای منصوریان درباره صلصالی صحبت کردیم که ایشان هم نظرش مثبت بوده است ولی اینکه صلصالی از چه زمانی و به چه شکلی به تیم کمک کند هنوز مشخص نیست!وی درباره اینکه صلصالی قبلا یکی از منتقدان جدی منصوریان در رسانه‌ها بوده و حالا چرا به عنوان دستیار وی انتخاب شده است؟ گفت: شاید منصوریان آدمی است که از منتقدانش استفاده می‌کند! شاید انتقادات صلصالی سازنده بوده است. انتقاد سازنده که مشکلی ندارد!
سفر نکونام به برزیل برای انتخاب بازیکن
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از سفر جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال این باشگاه به برزیل برای انتخاب بازیکن خبر داد.
تیم فوتبال فولاد خوزستان برای تقویت خط حمله خود قصد داشت «واندرو پائولیستا دوناسیمنتو» را جذب کند اما این بازیکن باوجود حضور در ایران به دلیل مشکلاتی نتوانست با فولاد قرارداد امضا کند و به برزیل بازگشت.فولاد خوزستان که با سرمربیگری جواد نکونام تا پایان هفته دهم با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته است و رقابت نزدیکی با تیم‌های بالای جدول دارد، در نقل و انتقالات نیم فصل با جذب بازیکنان جدید تقویت می‌شود.
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در این خصوص گفت: شرایط تیم ما خوب است. جواد نکونام در بازی‌های دوستانه‌ای که در این مدت داشتیم از بازیکنان جوان تیم استفاده کرده است. دنبال این هستیم که در نیم فصل دوم تیمی قدرتمندتر روانه میدان کنیم.وی درباره احتمال جذب مهاجم برزیلی بعد از منتفی شدن حضور پائولیستا در فولاد، تاکید کرد: اینکه بخواهیم فیلم بازیکن را ببینیم و بازیکن انتخاب کنیم خیلی خوب نیست. به محض اینکه مسابقات لیگ سبک و تعطیلات نیم فصل شروع شود، از جواد نکونام سرمربی تیم و دستیارانش می‌خواهم به برزیل بروند و از نزدیک بازیکن انتخاب کنند.
زور تیم ملی امید باز هم به‌اندونزی نرسید
تیم فوتبال امید ایران در دومین دیدار دوستانه خود باز هم از پس تیم ملی امید‌اندونزی بر نیامد.
تیم امید فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی‌اندونزی دیروز به مصاف تیم امید این کشور رفت که با شکست ۲ بر یک شاگردان استیلی خاتمه یافت تا دومین دیدار دوستانه تیم ملی امید هم با پیروزی همراه نباشد.تک گل ایران در این دیدار را رضا شکاری در دقیقه 38 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. گل‌های امید‌اندونزی را هم محمد رافلی و ویکری به ثمر رساندند.دیدار نخست ۲ تیم هم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. تیم امید برای برگزاری سومین دیدار دوستانه خود راهی دوحه خواهد شد تا برابر امید قطر به میدان برود.
نظرمحمدی از هدایت سپیدرود کنار رفت
با اعلام باشگاه سپیدرود رشت علی نظرمحمدی از سمت سرمربی‌گری این تیم کنار رفت.
پس از دو باختی که تیم سپیدرود رشت مقابل ملوان و داماش گیلان در هفته دوازدهم و سیزدهم رقابت‌های لیگ یک متحمل شد، باشگاه سپیدرود در اعلامیه‌ای از پایان همکاری خود با علی نظرمحمدی سرمربی این تیم خبر داد.نظرمحمدی از شروع مسابقات لیگ دسته یک هدایت سپیدرود را بر عهده داشت و پس از گذشت ۱۳ هفته این تیم را با ۱۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار‌داد.
VAR به فغانی در لیگ استرالیا کمک کرد
داور ایرانی امروز با استفاده از VAR گلی را در لیگ استرالیا مردود اعلام کرد.
تیم فوتبال وسترن یونایتد دیروز در هفته ششم لیگ برتر استرالیا میزبان نیوکاسل جتس بود و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.قضاوت این بازی را علیرضا فغانی، داور ایرانی برعهده داشت و در این بازی در دقیقه 72 میزبان گل تساوی را زد ولی داور ایرانی بعد از استفاده از VAR متوجه شد که گل آفساید بوده و این گل را مردود کرد تا میزبان با نتیجه یک بر صفر شکست بخورد.
لژیونر شدن بیرانوند از شایعه تا واقعیت
هیچ پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه گیمارش پرتغال مبنی بر جذب بیرانوند به دست مسئولان پرسپولیس نرسیده است.
در روزهای گذشته یک بار دیگر شایعه انتقال علیرضا بیرانوند به تیم‌های خارجی مطرح شد اما این لحظه هیچ پیشنهاد رسمی به دست مسئولان این باشگاه نرسیده است. در حالی که از تیم گیمارش پرتغال به عنوان تیم خواهان و مقصد بعدی بیرانوند نام برده می‌شود اما هیچ ایمیل یا نامه‌ای از سوی این باشگاه پرتغالی به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده و همه چیز فعلا در حد گمانه‌زنی بوده است. البته در قرارداد بیرانوند با پرسپولیس بندی وجود دارد که بر اساس آن بند، باشگاه خواهان این دروازه‌بان می‌تواند با پرداخت مبلغ 700هزار دلار رضایتنامه او را از پرسپولیس بگیرد. به نظر می‌رسد هر تیمی که خواهان بیرانوند باشد باید این مبلغ را بپردازد که در صورت رخ دادن این موضوع، بخش مهمی از مشکلات مالی سرخپوشان برطرف می‌شود.از طرف دیگر هیچ درخواست رسمی از این باشگاه پرتغالی به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده و فقط یکی دو واسطه این مسئله را با مسئولان باشگاه در میان گذاشته‌اند.پیشنهاد گیمارش پرتغال به بیرانوند به صورت شفاهی و غیررسمی مطرح شده اما مدیران پرسپولیس اعلام کردند تا زمانی که نامه رسمی از این باشگاه دریافت نکنند به این موضوع ورود نخواهند کرد. مسئولان باشگاه پرسپولیس عدم دریافت پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه گیمارش پرتغال را تایید می‌کنند.
جریمه نقدی بحرین
 به خاطر توهین به سرود ملی ایران
فدراسیون بحرین به خاطر بی‌احترامی هوادارانش به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از سوی فیفا جریمه نقدی شد.
فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) فدراسیون بحرین را به خاطر توهین به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از هواداران و تاخیر در برگزاری بازی به مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی کرد.از سوی دیگر فدراسیون فوتبال کشورمان نیز به خاطر عدم رعایت نکات امنیتی در دیدار با کامبوج اخطار گرفت. در بازی با بحرین نیز به خاطر عدم رعایت بازی جوانمردانه و دست ندادن بازیکنان با بازیکنان رقیب یک اخطار دیگر دریافت کرد.
پیروزی تیم کی‌روش مقابل نایب قهرمان کوپا آمریکا
تیم ملی فوتبال کلمبیا با تک گل بازیکن جوان خود در دیداری دوستانه از سد پرو گذشت.
تیم ملی فوتبال کلمبیا دیروز در دیداری دوستانه در شهر میامی آمریکا و در حضور حدود ۳۵ هزار تماشاگر به مصاف پرو، نایب قهرمان کوپا آمریکای سال ۲۰۱۹ رفت و در پایان موفق شد با یک گل به برتری برسد.
آلفردو مورلوس ۲۳ ساله در دقیقه ۹۳ تک گل بازی را به ثمر رساند. این بازیکن با شماره ۹ بازی می‌کرد و به نوعی جاشین رادامل فالکائو در جمع سه رنگ‌ها به حساب می‌آید. خیلی از کارشناسان کلمبیایی معتقد بودند که فالکائو باید به تیم ملی دعوت شود اما حالا با گلزنی جانشین جوان او شاید دست از این انتقادات بردارند.هدایت کلمبیا بر عهده کارلوس کیروش، سرمربی اسبق تیم ملی ایران است. تیم او بعد از پنج بازی سرانجام به برد رسید و از بحران خارج شد.