kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

خواندنی از ورزش ایران


 
  *دور یازدهم از مرحله نهایی مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان کشور دیروز با انجام 6 بازی پیگیری شد و نفرات اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها معرفی شدند. آناهیتا زاهدی‌فر از تهران در دور پایانی این مسابقات با غلبه بر مطهره اسدی از مازندران عنوان قهرمانی را به دست آورد. در جدول رده‌بندی پس از زاهدی‌فر، آنوشا مهدیان و مطهره اسدی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. بدین ترتیب سه نفر اول این مسابقات به همراه سه نفری که کمیته فنی انتخاب می‌کند، به عضویت تیم ملی شطرنج بانوان درمی‌آیند.
*مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان طی حکمی محسن سلگی را به عنوان دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری منصوب کرد.
*هفتمین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به منظور کسب آمادگی برای رقابت‌های AOZ از امروز تا اول آذر ماه در محل فدراسیون برگزار می‌شود.حمید صداقت (خراسان‌رضوی)، حکیم منصوری (مازندران)، عبدالجلیل قرنجیک (گلستان)، مهدی عباسی‌شتریه، مرتضی عابدی، محمدحسن سیاری (مرکزی)، دانیال ذاکری، ایمان بگ‌زاده (اصفهان)، فالح عیاشی (خوزستان)، محمد محمدنژاد (قم)، امید‌هادی اظهر (تهران) و مرتضی ابراهیمی (زنجان) 12 ملی‌پوشی اعزامی به این رویداد هستند.هدایت تیم ملی برعهده مازیار میرعظیمی سرمربی و مسعود فلاح مربی تیم ملی است. همچنین حامی خراسانی‌زاده به عنوان آنالیزور و فرزاد یزدانی به عنوان مربی بدنساز در ترکیب کادر فنی تیم ملی حضور دارند.
*با برگزاری اولین همایش کمیسیون اخلاق و رونمایی از منشور اخلاق و آیین نامه رسیدگی به تخلفات اخلاقی در ورزش و با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، ورزش ایران نیز دارای تشکیلات و ساختار رسیدگی به تخلفات اخلاقی شد. بر اساس آیین نامه رسیدگی به تخلفات اخلاقی که پس از تصویب هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک رسما اغاز به کار خواهد کرد کلیه رفتارها، اظهارات و تخلفات اخلاقی و جامعه ورزش و مدیران ورزشی در این کمیسیون و ارکان انتظامی آن پیگیری و رسیدگی خواهد شد.