kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      امحای کالای قاچاق
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیر سازمان اموال تملیکی استان آذربایجان‌شرقی از امحا 80 تن انواع کالاهای آرایشی، بهداشتی و خوراکی و البسه دست دوم قاچاق و تاریخ گذشته در تبریز خبر داد.
حسن استوار آذر، با اشاره به ارزش 30 میلیارد ریال کالاهای مکشوفه ، افزود : این اقدام در حضور مراجع ذیصلاح از جمله نمایندگان دادستانی، تعزیرات، استانداری، پلیس، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهاد‌های نظارتی صورت گرفت.
کشف ماهی قاچاق
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان از كشف ماهي قاچاق غيربهداشتي در شهرستان آستارا خبر داد.
سرتیپ عزيزاله ملكي، اظهار داشت: مأموران ايست و بازرسي سه راه قلعه شهرستان آستارا حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون مشكوك و پس از توقف و بازرسي از آن 11 تن ماهي خرد شده غيربهداشتي فاقد مجوز حمل كشف و ضبط کردند.
وي ارزش محموله كشف شده را پنج ميليارد و 50 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: در اين رابطه يك متهم دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.
قاچاق دام
همدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف گوسفند زنده قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ بزرگعلی نوری، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بهار حین کنترل خودروهای عبوری در محور همدان - غار علیصدر به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: طی بازرسی از این کامیون ۶۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و یک متهم در این خصوص پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
تولید واشر تقلبی خودرو
کرج – فارس: رئیس ‌اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: واحد تولیدکننده واشر خودرو که به صورت تقلبی اقدام به بسته‌بندی و عرضه می‌کرد، شناسایی شد.
قاسم صفری افزود: از این واحد صنفی متخلف تعداد ۳۰۰ قطعه واشر به ارزش ریالی 165 میلیون ریال کشف شد.
وی تاکید کرد: کلیه کالاهای این واحد تولیدی متخلف برای جلوگیری از ورود کالای تقلبی به بازار ضبط شد.
انهدام باند قاچاق دارو
سرویس شهرستانها: پلیس امنیت عمومی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری باند قاچاق داروهای غیر مجاز از کشور پاکستان به زاهدان خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری گفت: با دستگیری سه نفر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق دارو بیش از 17 هزار و 620 قلم داروی غیر مجاز کشف شد.
وی بیان داشت: از این باند علاوه بر داروهای مذکور سه قبضه سلاح شکاری و سه قبضه قمه و قداره کشف شد.
آتش سوزی کامیون
شهرکرد - مهر: رئیس‌پلیس راه چهارمحال وبختیاری گفت: برخورد خودروی وانت با کامیون در محور بروجن - فرادنبه منجر به آتش‌سوزی کامیون حامل مواد پتروشیمی شد .
غلامعلی نوربخش ، اظهار داشت :  آتش‌سوزی این کامیون حامل مواد پتروشیمی به سرعت توسط نیروی آتش نشانی بروجن و فرادنبه اطفا شد.
وی بیان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته است.
تصادف مرگبار
بوشهر – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌پلیس راه جنوب استان بوشهر گفت : حادثه رانندگی در جاده فراشبند- جم- عسلویه سه کشته و یک مجروح برجا گذاشت.
هوشمندی افزود: در این حادثه راننده و سرنشین تیبا و راننده نیسان به دلیل شدت جراحات در دم جان باختند و یکی از سرنشینان نیسان نیز برای مداوا به مراکز درمانی انتقال داده شد .
توقيف خودروهای شوتي
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان مرکزی از طرح عملياتي پليس استان در برخورد با خودروهاي شوتي خبر داد و گفت : در اين عمليات‌ها 54 خودرو شوتي توقيف و 16 ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف شد .
 سرهنگ«حسن مفخمي شهرستاني» با اشاره به دستگیری 57 نفر در اين عمليات‌ها افزود: كالاي قاچاق کشف شده شامل لوازم خانگي، پارچه، پوشاك، لوازم يدكي خودرو،‌ لوازم جانبي تلفن همراه و بسياري ديگر از اقلام قاچاق می‌باشد.
سقوط از ارتفاع
گرگان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: جوان گلستانی بر اثر سقوط از ارتفاع جانش را از دست داد.
سرهنگ محمود علی فر، افزود: جوان ۳۸ ساله در یکی از محلات شهر گنبد کاووس بر اثر سقوط از آپارتمان شش طبقه و برخورد با زمین در دم جان باخت.
وی اضافه کرد: این جوان بالای آپارتمان مشغول پلاستیک کشیدن لانه پرندگان خود بود که به دلیل بارش باران و لغزندگی از آپارتمان سقوط کرد و در محوطه با برخورد به زمین در دم جان باخت.