kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
استاندار خوزستان‌ خبر داد

قول مساعد استاندار بصره برای اصلاح مسیر شلمچه تا تنومه در عراق

استاندار خوزستان گفت: استاندار بصره از اختصاص ۱۰ میلیون دلار برای احداث جاده شلمچه تا تنومه و ساماندهی کامل این مسیر خبر داده است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اربعین در خرمشهر گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر از طول مسیر شلمچه تا تنومه مشکل زیرساختی جدی دارد و این موضوع در نشست اخیر با استاندار بصره مطرح و قرار بر این شد طرح احداث و ساماندهی این جاده از سوی طرف عراقی اجرا شود.وی اظهار داشت: استاندار بصره از پیمانکاران درخواست همکاری کرده و برای احداث جاده شلمچه تا تنومه و همچنین احداث پایانه مرزی در عراق قول مساعد داد. وی افزود: علاوه ‌بر این جاده چذابه تا العماره نیز مشکل‌دار است و این جاده نیز نیاز به تعمیر و اصلاح دارد اما اولویت کاری با جاده شلمچه - تنومه است چون راه‌های دیگر طولانی‌تر و پرهزینه‌تر است لذا انجام ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر تا تنومه مقرون به صرفه‌تر و منطقی‌تر است.
وی ادامه داد: امسال به دلیل برداشته شدن روادید نگرانی‌هایی وجود داشت اما خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی برای تردد زائران پیش نیامد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست نیز از تردد یک میلیون و ۵۱۷ هزار نفر از مرز شلمچه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲ میلیون نفر برسد.
کورش مودت به صدور کارت‌های تردد اربعین امسال ‌اشاره کرد و گفت: امسال کارت‌های تردد با کمی تاخیر برای عوامل صادر شده و پیشنهاد می‌شود که صدور کارت‌ها استانی شود.