kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال



پیروانی تعهد داد و به پرسپولیس برگشت؟!
مدیر جدید تیم فوتبال پرسپولیس که با حکم کمیته انضباطی پنج سال از فعالیت در این رشته محروم شده بود و پس از آن تبرئه شد، با تعهدی که به مدیرعامل سرخپوشان داد مسئولیت جدید را پذیرفت.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران اردیبهشت سال ۹۴ به عنوان مدیر تیم ملی انتخاب شد تا امور اجرایی ملی‌پوشان را در زمان حضور کارلوس کی‌روش در راس کادر فنی بر عهده بگیرد. دوره‌ای نسبتا کوتاه مدت، اما پرحاشیه که منجر به محرومیت پنج ساله او در سال‌های بعدی شد.پیروانی که در اوایل هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر جای محمود خوردبین را در پرسپولیس به عنوان سرپرست تیم گرفت به دلیل برخی ابهامات مالی در زمان حضورش در کادر اجرایی تیم ملی با محرومیت پنج ساله از سوی کمیته اخلاق فدراسیون برای حضور در فوتبال ایران رو‌به‌رو شد.بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی با همین حکم مجبور به ترک پرسپولیس شد تا جای او را محسن خلیلی پر کند. البته پیروانی به حکم کمیته اخلاق اعتراض کرد تا پس از چند بار رفت و آمد به فدراسیون فوتبال، محرومیتش از سوی کمیته استیناف فدراسیون لغو شده و شرایط برای بازگشت او فراهم شود.
پیروانی پس از دوری یک فصل و نیم از جمع سرخپوشان پایتخت دیروز با حکم محمدحسن انصاریفرد جای محسن خلیلی را گرفت. خلیلی در حالی از مسئولیتش در باشگاه پرسپولیس کنار گذاشته شد که در این مدت بدون حاشیه وظایفش را انجام داد. اما اینکه چگونه پیروانی به پرسپولیس برگشت سؤالی است که باید محمدحسن انصاریفرد در مورد دلایلش توضیح دهد. یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با مهر اشاره‌ای به توافق انصاریفرد با پیروانی برای برگشت داشت و عنوان کرد که مدافع پیشین سرخپوشان به مدیرعامل باشگاه تعهد داده است که دیگر اتفاقات و حاشیه‌های گذشته تکرار نشود و کمک کند تا این تیم با آرامش کارش را پیش ببرد.
پیروانی در شرایطی دوباره به عنوان مدیر تیم به پرسپولیس بازگشت که خلیلی طی چند ماه گذشته عملکرد خوبی داشت و معلوم نیست این گونه تغییرات بر چه پایه و اصولی رقم می‌خورد. مدیران پرسپولیس به جای اینکه به دنبال حل مشکلات مالی باشگاه و برطرف کردن عملکرد متزلزل فنی تیمشان باشند حالا با انتخاب فردی که چند سال پیش به علت فساد مالی در تیم ملی با حکم کمیته اخلاق به مدت 5 سال از تمامی فعالیت‌ها محروم شد، بیشتر عملکرد خود را زیر سؤال می‌برند.
هواداران کلمبیا خواستار اخراج کی روش شدند
نتایج ضعیف کلمبیا و موضع کی‌روش نسبت به بازیکنان این تیم از جمله خامس باعث ناراحتی اهالی فوتبال کلمبیا شده است و آنها اخراج این مربی را خواستار شدند.
تیم ملی فوتبال کلمبیا در دومین دیدار دوستانه خود در ماه جاری میلادی نیز نتوانست به برد برسد و برابر الجزایر با ۳ گل شکست خورد. کارلوس کی‌روش بعد از این دیدار عنوان کرد تیمش بازی بهتری نسبت به حریف ارائه داد ولی دریافت دو گل در فاصله زمانی کوتاه باعث شد تا شیرازه این تیم از هم بپاشد. او عنوان کرد این بازی دوستانه به تیمش کمک خواهد کرد تا بازی در شرایط سخت را یاد بگیرد و بتواند بازی را در شرایط سخت و وقتی که عقب است مدیریت کند.  به نقل از Bogotá Alert، هواداران تیم ملی فوتبال کلمبیا از نتیجه مقابل الجزایر اصلا راضی نیستند. آنها انتظار داشتند نتایج تیم‌شان بعد از حضور کی‌روش به جای پکرمن در راس کار هدایت تیم ملی کلمبیا بهبود یابد ولی این اتفاق رخ نداد و به همین خاطر این هواداران خواستار اخراج کی‌روش و بازگشت پکرمن به تیم ملی فوتبال کلمبیا شدند. این مربی پرتغالی پیش‌تر نیز با خبرنگاران این کشور درباره حضور خامس رودریگس در این تیم و موضوع مصدومیت او دچار درگیری لفظی شده بود.
به نظر می‌رسد اتفاقی که برای برانکو در عربستان رخ داد و بعد از چند سال موفق با پرسپولیس از هدایت این تیم اخراج شد، این بار برای کی‌روش در کلمبیا رخ داده است و نتایج ضعیف در کوپا و بازی‌های دوستانه باعث شده است تا زمزمه‌های برکناری این مربی پرتغالی نیز به گوش برسد.
شکایت ۴ بازیکن خارجی پیشین استقلال به فیفا
چهار بازیکن خارجی پیشین تیم فوتبال استقلال از این باشگاه به فیفا شکایت کرده‌اند. باشگاه استقلال طی یکی دو ماه اخیر برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به شدت تحت فشار بود و مدیران باشگاه مجبور شدند از منابع مالی فصل جاری، مبلغی نزدیک به چهار میلیارد تومان هزینه کنند. به همین دلیل است که مسئولان باشگاه استقلال در پرداختی‌های اخیرشان به آبی‌پوشان مطالبات یکسری از بازیکنان را پرداخت کردند، اما نتوانستند به اعضای کادر تدارکات، کادر پزشکی، دو بازیکن جوان به همراه فرشید باقری و سرپرست تیم مبلغی را پرداخت کنند.در این شرایط اما خبرهای بدی به باشگاه رسیده و آن هم شکایت چهار بازیکن خارجی پیشین استقلال به فیفاست. این در حالی است که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال چندی پیش به دنبال درخواست آندره‌آ استراماچونی در پی جذب‌گری هوپر انگلیسی رفت، بازیکنی که جذب آن حداقل 400، 500 هزار دلار هزینه روی دست استقلال می‌گذاشت.سرور جپاروف، بویان نایدنوف، پادوانی و رابسون جانواریو چهار بازیکنی هستند که نامه شکایت‌شان از استقلال به فیفا رسیده است. جپاروف ازبکستانی مبلغ 90 هزار دلار، بویان 300 هزار دلار، پادوانی 100 هزار دلار و جانواریو 45 هزار دلار از باشگاه استقلال‌طلب دارند. مجموع طلب این چهار بازیکن 535 هزار دلار می‌شود که با احتساب قیمت دلار در ایران، چیزی نزدیک به شش میلیارد تومان خواهد شد.
باید دید که باشگاه استقلال که به تازگی از شر پرونده پروپیچ و مبلغ 430 هزار دلار بدهی او خلاص شده است، چطور می‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کند. ضمن اینکه خارجی‌های این فصل استقلال از جمله کادر فنی و بازیکنان نیز دو ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
تیم فوتبال امید با ‌اندونزی و اوکراین بازی می‌کند
به احتمال زیاد تیم فوتبال امید در ماه آینده دو دیدار تدارکاتی خارجی خواهد داشت. تیم فوتبال امید در آبان ماه با توجه به روزهای فیفا که در پیش است اردوی تدارکاتی خواهد داشت.این طور که به نظر می‌رسد تیم امید سفری در‌اندونزی و ترکیه خواهد داشت. سفر به‌اندونزی به منظور بازی تدارکاتی با تیم امید این کشور است و در صورت فراهم شدن شرایط تیم امید سفری هم به ترکیه خواهد داشت تا با تیم امید اوکراین یک دیدار برگزار کند. دیدار با اوکراین به دعوت فدراسیون این کشور است تا در ترکیه برگزار شود. مسئولان فدراسیون در حال برنامه‌ریزی هستند تا در صورت فراهم شدن شرایط مقدمات برگزاری این دو بازی دوستانه را فراهم کنند.
برانکو بعد از تسویه با الاهلی،سراغ پرسپولیس می‌رود
باشگاه الاهلی عربستان تمام مطالبات سرمربی کروات سابق خود را پرداخت کرد. به گزارش نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد که منصور بن مشعل، مدیر باشگاه الاهلی مطالبات برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم را پرداخت کرد.مدیر الاهلی تمام مطالبات برانکو را با یک چک تسویه کرد. سرمربی سابق پرسپولیس ماه گذشته بعد از ناکامی از این تیم برکنار شده بود.برانکو از باشگاه پرسپولیس نیز طلب دارد و بعد از تسویه با این باشگاه سعودی اکنون به دنبال گرفتن مطالباتش از سرخ پوشان است.