kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      سرکرده باند مسلحانه کرمان در دام
جیرفت – ایرنا‌: فرمانده انتظامی ‌رودبار جنوب گفت‌: سرکرده باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شد.
سرهنگ فیروز‌بخت افزود: از این فرد طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شده بود.
وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس اطلاعات رودبار جنوب این شرور مسلح دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
بازداشت کلاهبردار
میانه‌– فارس‌: فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با صدور چک‌های بلامحل اقدام به کلاهبرداری 80 میلیارد ریالی کرده بود، خبر داد.
رمضان الهوردیان اظهار داشت: این کلاهبردار با جلب اعتماد کشاورزان، با ارائه چک بلامحل برنج‌های آنان را با مبلغی بالاتر از قیمت عرف، خریداری می‌کرد.
وی ادامه داد: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند که نامبرده در تحقیقات فنی به کلاهبرداری از 17 نفر به مبلغ 80 میلیارد ریال اعتراف کرد.
کالای قاچاق
بوشهر– خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف دو محموله قاچاق در این استان خبرداد.
سرتیپ ولی‌الله رضایی‌نژاد بیان کرد: ماموران دریابانی با رصد اطلاعاتی موفق به کشف دو محموله بزرگ قاچاق در آب‌های ساحلی استان شدند.
وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند محموله قاچاق را به‌وسیله دو شناور باری وارد آب‌های استان کنند که در کمین عملیاتی ماموران دریابانی گرفتار شدند.
فرمانده دریابانی استان بوشهر اضافه کرد: در این عملیات دو محموله کالای قاچاق شامل تجهیزات پزشکی، موتور و  وسایل خودرو به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد.
ناکامی قاچاقچی مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها‌: رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری یک سوداگر حرفه‌ای مرگ که در پوشش مسافرت خانوادگی قصد انتقال 298 کیلو و 400 گرم تریاک و حشیش را از جنوب کشور به تهران داشت خبر داد.
سرهنگ غلامحسین صفری با ‌اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه سواری توسان در یکی از ورودی‌های شمالی استان اصفهان شناسایی و متوقف شد بیان داشت‌: در بازرسی از این خودرو  173 کیلو و 500 گرم حشیش و 124 کیلو و 900 گرم تریاک کشف شد.
وی اظهار داشت: این سوداگر مرگ که با همسر و دو کودک خردسالش و در پوشش مسافرت خانوادگی قصد فریب ماموران را داشت ناکام ماند.
حمله خرس به چوپان
شهرکرد- مهر‌: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از حمله خرس به چوپان ۲۴ ساله کوهرنگی خبر داد.
محمد حیدری اظهار داشت: طی تماس تلفنی همراه مصدوم با مرکز هدایت عملیات دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد که  چوپان ۲۴ ساله که برای چرای دام به کوه رفته بود توسط خرس وحشی در منطقه کره کوه‌های سرآقاسید از ناحیه ران دچار جراحت شد.
وی گفت: به دلیل سخت گذر بودن مسیر پس از هماهنگی با سازمان هلال احمر یک فروند بالگرد به همراه تکنسین فوریت‌های پزشکی اورژانس به محل اعزام شدند و تکنسین فوریت‌های پزشکی اورژانس اقدامات درمانی و ثابت سازی را بر روی مصدوم انجام داد و مصدوم را به فرودگاه شهرکرد منتقل کرد.
وی بیان کرد: این مصدوم از فرودگاه  شهرکرد با یک دستگاه آمبولانس اورژانس۱۱۵ به بیمارستان کاشانی منتقل شد.
تعطیلی استخر شنا
شیراز‌– ایلنا‌: یک باب استخر سرپوشیده در شیراز، به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و ایمنی، از سوی مرکز بهداشت شهدای والفجر و با دستور مقام قضایی تعطیل شد.
به دلیل توجه نکردن مدیریت استخر به رعایت موارد بهداشتی و اخطارهای قبلی، به ویژه در نحوه ضدعفونی و شرایط غیراستاندارد کلرزنی آب، ضمن ارسال پرونده به مراجع قضایی، نسبت به تعطیلی این محل اقدام شد.
دستگیری قاتل
بناب‌– ایسنا‌: دادستان بناب از دستگیری قاتلی که مادر زن خود را کشته بود، خبر داد.
علیرضا دهقان‌، گفت: هفدهم مهر ماه سال جاری، گزارش قتل یک زن در یکی از محلات بناب از مرجع انتظامی دریافت و بلافاصله با اعزام اکیپ تشخیص هویت و پزشکی قانونی و  بازپرس به محل وقوع قتل، دستور شناسایی فوری متهم صادر شد.
وی افزود: در بررسی‌ها مشاهده شد که طلاجات مقتوله نیز به سرقت رفته و با بررسی دوربین مداربسته و سایر قرائن، داماد مقتوله به عنوان مظنون مورد تحقیق قرار گرفت.
 وی اضافه کرد: مظنون در اظهارات خویش نزد پلیس آگاهی به ارتکاب قتل عمدی مادر زنش و ربودن طلاجات اعترافات کرده و علت و انگیزه قتل را سرقت وجه از مقتوله و مقاومت وی عنوان کرد.
واژگونی خودرو حامل اتباع بیگانه
بندر عباس – ایسنا : مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان گفت: واژگونی خودرو حامل اتباع غیرمجاز بیگانه سبب کشته و زخمی شدن ۹ نفر شد.
علی اعمی برنطین ، افزود: این حادثه در محور زیارتعلی به سمت رودان حوالی روستای خاربجگان رخ داد.
وی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ حامل ۹ سرنشین به دلیل سرعت غیرمجاز واژگون شد که در این حادثه راننده و یک تبعه بیگانه جان خود را از دست دادند.