kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
عضو شورای شهر تهران:

دولت باید سریع‌تر به وظایف قانونی خود در حوزه حمل ‌و نقل عمومی عمل کند

عضو شورای شهر تهران گفت: حمل‌ و نقل دانش‌آموزان معلول در پایتخت رایگان انجام می‌شود.

محمد علیخانی در گفت‌وگو با فارس، درباره ضرورت توسعه حمل‌ و نقل عمومی در کشور اظهار داشت: بدون تخصیص اعتبارات قانونی از سوی دولت در این زمینه به‌طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
علیخانی افزود: شهرداری تهران تمامی توان خود را به کار گرفته و بیش از این با امکانات محدودی که در اختیار است نمی‌توان سرویس‌دهی کرد، لذا دولت باید هرچه سریع‌تر در عمل به مصوبات قانونی مجلس و تخصیص اعتبارات مورد نیاز مدیریت شهری در حوزه حمل ‌و نقل عمومی اقدام کند.
وی درباره اقدامات مدیریت شهری در بحث بازگشایی مدارس اظهار داشت: با همکاری سازمان تاکسیرانی(به نمایندگی از شهرداری تهران)، وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش خوشبختانه سرویس مدارس قانون‌مند و ضابطه‌مند شدند و شرایط ایمنی بر این خودروها حاکم شد. همه خودروهای سرویس مدارس ملزم شدند در سامانه ثبت‌نام کنند و بارکد بگیرند و از این طریق والدین می‌توانند از هویت راننده خودرو و صلاحیت وی آگاه باشند.
 تخفیف 50 درصدی حمل ‌و نقل عمومی
 برای دانش‌آموزان
رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورا ادامه داد: رایگان بودن حمل ‌و نقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام دیگری بود که در زمان بازگشایی مدارس اتفاق افتاد و برای تشویق این قشر به استفاده از حمل‌ و نقل عمومی، تخفیف 50 درصدی برای استفاده از حمل‌ و نقل عمومی(مترو و اتوبوس) در طول ایام سال در نظر گرفته شده است.
حمل ‌و نقل رایگان دانش‌آموزان معلول
در پایتخت
به گفته علیخانی، 14 میلیارد تومان به سازمان تاکسیرانی و 8 میلیارد تومان به سازمان اتوبوسرانی اعتبار تخصیص یافته تا جابه‌جایی دانش‌آموزان استثنایی و دانش‌آموزان ویلچری رایگان انجام شود.
وی بیان داشت: در تهران حدود 800 دانش‌آموز ویلچری داریم که با اعتبار اختصاص داده شده به سازمان اتوبوسرانی حمل ‌و نقل این دانش‌آموزان رایگان انجام می‌شود.