kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هیچکس حق عبور از خطوط قرمز هسته‌ای کشور را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران و ۱+۵ موافقت کرده‌اند تدوین را شروع کنند و موارد اختلاف را داخل پرانتز قرار دهند و به این ترتیب فکر می‌کنم تمام طرح جامع پرانتز باشد و چیزی به جز پرانتز نداشته باشیم.


سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص مذاکرات هفته جاری ایران و گروه 1+5 در وین با بیان اینکه موارد اختلاف طرفین از نظر عمق و تعداد زیاد است، گفت: زیاده‌خواهی آمریکا و مطالبات فرای قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که می‌خواهد روحیه سلطه‌گری خود را اعمال کند، علت این اختلاف است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خطوط قرمزی دارد که احدی حق عبور از خطوط قرمز را ندارد، چرا که خطوط قرمز حق مسلم ملت ما است و همین موضوع موجب اختلافات فاحش طرفین می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرفین موافقت کرده‌اند که تدوین را شروع کنند و موارد اختلاف را داخل پرانتز قرار دهند و با این ترتیب فکر می‌کنم تمام طرح جامع پرانتز باشد و چیزی به جز پرانتز نداشته باشیم.
حسینی ادامه داد: عملا به مرحله با ثباتی نمی‌رسیم و فکر می‌کنم پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان فرمودند «به این مذاکرات خوش‌بین نیستم» محقق می‌شود.
 اسماعیل کوثری دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  با اشاره به زیاده‌ خواهی‌های غرب عنوان کرد: معتقدم به خاطر این زیاده‌ خواهی‌ها، هیچ نتیجه‌ای از مذاکرات ایران و ۱+۵ حاصل نمی‌شود.
نماینده تهران گفت: اینها آنقدر زیاده خواه هستند که هیچ قانونی را قبول ندارند و حتی به قانونی که خودشان در گذشته نوشته‌اند و به معاهده NPT قانع نیستند و فراتر از آن را دنبال می‌کنند که این نشان از زیاده خواهی آنها دارد.