kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
در آستانه مذاکرات وین 6

هیأت بلندپایه رژیم صهیونیستی با وندی شرمن و برنز دیدار می‌کند

هیأت بلندپایه سیاسی - امنیتی رژیم ‌صهیونیستی دیروز برای بحث در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 عازم واشنگتن شد تا با «وندی شرمن» و «ویلیام برنز» دیدار کند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، هیئت بلندپایه اسرائیلی که روز یکشنبه عازم واشنگتن شد با «وندی شرمن» مدیر سیاسی و «ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا دیدار می‌کند.
به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، با وجود آنکه اسرائیل درخواست تشکیل جلسه با مقامات آمریکایی را بسیار دیر و روز سه‌شنبه هفته گذشته ارائه کرده بود، اما کاخ سفید با این درخواست موافقت کرده و قرار است در روزهای آینده جلساتی برای بررسی روند مذاکرات برگزار شود.
یوال اشتاینیتز وزیر اطلاعات، «یوسی کوهن» مشاور امنیت داخلی، «جرمی ایساخاروف» معاون مدیر سیاسی وزارت خارجه، نماینده کمیسیون انرژی اتمی و نمایندگان موساد و دایره اطلاعات نظامی از جمله اعضای هیئت اعزامی رژیم ‌صهیونیستی به واشنگتن هستند.
نمایندگان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای عموما پیش و پس از هر دور از گفت‌وگوها با مقامات صهیونیست دیدار کرده و آنها را در جریان روند گفت‌وگوها قرار می‌دهند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیشتر اعلام کرده است که توافقی که به ایران اجازه غنی‌سازی دهد، یک «توافق بد» است و اسرائیل با آن مخالفت می‌کند.
دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 روز یازدهم تیر ماه در شهر وین آغاز می‌شود و  به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت.