kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف‌تریاک
یزد-  خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان، گفت: مأموران در بازرسی از یک منزل 103 کیلو‌تریاک کشف کردند.  سرهنگ «علی افخمی»  اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با انجام کار اطلاعاتی از ورود یک محموله موادافیونی از شرق کشور و نگهداری در یک منزل مسکونی در شهر یزد مطلع شدند. وی ادامه داد: مأموران پس از تحقیقات لازم محل مورد نظر را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی به بازرسی از منزل پرداختند و 103 کیلو‌تریاک را کشف کردند. وی تصریح کرد: در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر و روانه دادسرا شدند.
تصادف مرگبار دو خودرو
قزوین-  خبرنگار کیهان: رئيس پليس راه استان قزوین از وقوع حادثه رانندگي درجاده قدیم «قزوین-  رشت» محدوده نیکوییه» و کشته شده یک نفر در این سانحه خبر داد. سرهنگ «نصراله بیگلری» ادامه داد: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند يك دستگاه خودرو نیسان آبی با یک کامیون ایسوزو در محور جاده قدیم» قزوین  - رشت محدوده نیکوییه « برخورد کرده و خودرو نیسان بطور کامل وکامیونت از قسمت جلو دچار حریق  شده است.وی با اعلام اينكه كارشناسان  علت اين حادثه را  «انحراف به چپ « کامیونت ایسوزو اعلام کرده‌اند، گفت: متأسفانه در اين حادثه راننده نیسان به دلیل شدت سوختگی  در صحنه تصادف فوت  و راننده کامیونت از ناحیه پا مجروح که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
حبس برای توهین به مأمور
قم-  ایسنا: رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: یکی از متخلفان زیست محیطی به جهت تمرد از تحویل جانوران وحشی به یک‌سال حبس و متخلف دیگری به جهت توهین به مأموران محیط زیست به 74 ضربه شلاق محکوم شدند.علی احمدی، گفت: یکی از متخلفان زیست محیطی که جانوران وحشی از جمله مار و لاک پشت را در معرض فروش قرار داده بود، پس از مراجعه یگان حفاظت محیط زیست، از تحویل دادن جانوران تمرد کرد.وی با‌ اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای این متخلف زیست محیطی و جریمه نقدی برای فروش جانوران وحشی، خاطرنشان کرد: این فرد همچنین به جهت تمرد نسبت به مأموران محیط زیست در حین انجام وظیفه، به یک‌سال حبس محکوم شده است.رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مسئول یکی از واحدهای صنعتی نیز، به هنگام بازرسی کارشناسان محیط زیست از این واحد آلاینده، اقدام به توهین به مأموران دولت در حین انجام وظیفه کرد که این متخلف نیز در دادگاه به 74 ضربه شلاق محکوم شده است.
دستگیری سارقان در فاضلاب
اهواز-  مهر: فرمانده انتظامی‌شهرستان اهواز از دستگیری سارقان در منهولهای فاضلاب با بیش از 80 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.سرهنگ محسن دالوند اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درب منهول فاضلاب در نقاط مختلف شهر اهواز توسط سرنشینان یک خودرو پژو 405 مشکی رنگ که موجب نارضایتی شهروندان به‌ویژه رانندگان وسایل نقلیه،به سبب سقوط در چاله‌های فاضلاب شده بود، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی افزود: مأموران انتظامی‌موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دقیق، مخفیگاه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی مرجع قضایی، طی یک عملیات غافلگیرانه دو سارق درب منهول فاضلاب رادستگیر کنند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: دربازرسی از محل دپوی درب‌های منهول سرقتی، 80 درب فاضلاب کشف و تحویل سازمان آب و فاضلاب شهرستان اهواز داده شد.
انهدام باند سرقت
 سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی‌استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان منزل و اماکن خصوصی با اعتراف به 50 فقره سرقت در استان‌های البرز و تهران خبر داد. سرتیپ عباسعلی محمدیان، افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان در منطقه باغستان شهرستان کرج شده و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.وی با بیان اینکه همسر یکی از متهمان به دلیل همکاری با سارقان نیز دستگیر شده تصریح کرد: در ادامه محلی که اموال مسروقه در آنجا مخفی شده بود، شناسایی و در بازرسی از آنجا مقادیر زیادی اموال مسروقه که بر اساس برآورد کارشناسان دو میلیارد ریال اعلام شده است، کشف شد.این مقام انتظامی‌درخصوص شیوه سرقت سارقان، گفت: متهمان با زیر نظر گرفتن منازل خالی از طریق بالکن وارد واحدهای طبقه اول ساختمان‌ها شده و اموال مسروقه را به وسیله یک خودرو پژو پارس به انبار خود منتقل می‌کردند.
مهار آتش‌سوزی
زنجان-  مهر: مدیرکل مرکز مدیریت بحران استان زنجان گفت: آتشی که به جان مراتع طارم افتاده بود پس از ۱۵ ساعت تلاش مهار شد. توحید سلیمی‌با بیان اینکه بیش از 150 نیرو برای اطفاء حریق در مراتع شهرستان طارم و مرکز استان زنجان فعالیت داشتند، ادامه داد: علت و میزان وسعت و خسارت آتش‌سوزی در دست بررسی است.
 توزیع مواد مخدر
کرمان-  باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی‌استان کرمان از انهدام یک باند حمل و توزیع موادمخدر همراه با کشف ۲۷۶ کیلو‌تریاک در عملیات ضربتی مأموران یگان تکاوری ۱۱۳ امام موسی کاظم (ع) شهرستان راور خبر داد. سرتیپ عبدالرضا ناظری، بیان داشت: مأموران یگان تکاوری شهرستان راور مستقر در پایگاه اطلاعاتی بخش ماهان با چندین شبانه‌روز رصد اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای ورود یک محموله‌تریاک مطلع شدند.وی افزود: در این رابطه مأموران این یگان با پوشش مسیر‌های صعب‌العبور محدوده بخش راین طی یک عملیات شبانه یک دستگاه خودرو مگان با دو سرنشین و همچنین یک دستگاه خودروی پژو که در حال عبور از نقاط بیابانی بودند را متوقف کردند.وی تصریح کرد: مأموران ضمن دستگیری چهار سرنشین این دو خودرو که راه پاک کن مواد بودند یک دستگاه خودروی مزدا دو کابین را نیز در همین محدوده متوقف و ضمن دستگیری راننده آن 51 کیلوگرم‌ تریاک کشف کردند.ناظری گفت: در این راستا مأموران در ادامه این عملیات از خانه تیمی‌این باند ضمن دستگیری سه قاچاقچی در بازرسی از این مکان 225 کیلو‌تریاک کشف و یک دستگاه چرخ گوشت و چرخ دوخت و همچنین دو خودرو را توقیف کنند.فرمانده انتظامی‌استان کرمان تأکید کرد: در این عملیات یک باند هشت نفره حمل و توزیع موادمخدر منهدم و در مجموع ۲۷۶ کیلوگرم‌تریاک کشف شد.
مرگ کودک 2 ساله
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پليس راه استان البرز از برخورد سواری سمند با پراید در محور قدیم «شریفیه به بیدستان»در شهرستان «البرز» خبر داد و گفت: متأسفانه اين حادثه رانندگي یک كشته برجاي گذاشت. سرهنگ«نصراله بیگلری» افزود: با حضور مأموران در محل طي بررسي‌هاي به عمل آمده و شواهد عيني موجود در صحنه مشخص شد يك دستگاه سواری سمند با خودروی پراید برخورد و متأسفانه یکی از سرنشینان سواری پراید کودکی دو ساله به علت شدت ضربات وارده در دم فوت کرده است.. وی اضافه کرد: بنابر اعلام نظر کارشناس
پلیس‌راه علت اين حادثه عدم توجه به جلو سواری سمند نسبت به خودرو پراید اعلام شد.
توقيف خودروحامل‌ترياك
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان فارس از توقيف يك سواري پژو پارس، حامل مواد مخدر‌ترياك در محور فيروزآباد به سمت شيراز خبر داد.   سرتیپ «‌رهام‌ بخش حبيبي» گفت‌: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فيروزآباد با انجام يك سري كارهاي اطلاعاتي و پليسي از حمل و جا به جايي مقداري‌ترياك توسط يك سواري پژو پارس مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.وی افزود: در همين رابطه مأموران به محور فيروزآباد-  شيراز اعزام و ضمن برپايي ايست و بازرسي، يك سواري پژو پارس حامل مواد مخدر را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 595 كيلو گرم‌ترياك كشف شد، خاطرنشان كرد: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و  روانه زندان شد.
 انفجار کپسول اکسیژن
زنجان-  باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اورژانس زنجان از مصدومیت 10 نفر بر اثر انفجار کپسول اکسیژن خبر داد. رئیس اورژانس شهرستان زنجان گفت: انفجار کپسول اکسیژن در ساختمان نیمه کاره هنگام جوشکاری 10 نفر مصدوم به جای گذاشت.خسرو شاهی افزود:پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی چهار نفر بعلت آسیب نواحی مختلف به بیمارستان موسوی و شش نفر بعلت مشکلات شنوایی ناشی از صوت انفجار به بیمارستان ولیعصر (عج) انتقال یافتند.
حمله گرگ‌ها به یک روستا
تبریز-  مهر: حمله گرگ‌ها به یک روستا در تسوج باعث زخمی‌شدن چهار نفر از مردم این روستا شد.در این اتفاق گرگ‌های گرسنه به این روستا حمله ور شدند که بر اثر مقاومت اهالی متأسفانه چهار نفر زخمی‌شدند و به بیمارستان شهرستان سلماس منتقل شدند.