kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

یارانه 400 هزار تومانی شهرداری برای تعویض کاتالیست تاکسی‌های پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده سه هزار تاکسی شهر تهران به اجرا درآمد و برای این کار شهرداری به تاکسیران‌های مشمول این طرح ۳۰ درصد تخفیف خواهد داد.

به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی دیروز در حاشیه مراسم طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهر تهران، گفت: استفاده از همه سازوکارها و ابزارهایی که در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی پاسخگوی نیازها باشد همواره مورد توجه شهرداری تهران بوده است. یکی از این ابزارها کاربرد مبدل‌های کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها است. پورسیدآقایی افزود: در این کاتالیست‌ها براساس سه ترکیب مضر خروجی از موتور (هیدروکربن‌ها)، مونوکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن به ترکیب‌های بی‌ضرر تبدیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است و در این طرح کاتالیست سه هزار تاکسی تعویض می‌شود، افزود: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد شده تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند در صورت فرسوده بودن کاتالیست خودرویشان از این امکان تعویض کاتالیست بهر‌ه‌مند شوند. این امکان همچنین شامل افرادی که متقاضی معاینه فنی برتر باشند یا نتوانند استاندارد معاینه فنی را پاس کنند می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: 30 درصد از قیمت کاتالیست‌ها (400 هزار تومان) را شهرداری تهران به صورت رایگان پرداخت می‌کند و در عین حال تاکسیران‌ها با دریافت معاینه فنی برتر مشمول 20 درصد تخفیف در بهای کل خدمات یعنی صدور پروانه، بیمه و تأیید خط که در طول سال به تاکسیرانی پرداخت می‌کنند، خواهند شد.