kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
معاون وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

کار جهادی وبسیجی راهکار شکست دشمن در جنگ اقتصادی

معاون وزارت راه و شهرسازی انجام کار جهادی و بسیجی گونه را راهکار شکست دشمن در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی دانست.


به گزارش فارس،‌‌ مهدی عبوری دیروز در نشست خبری همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امسال با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، قصد داریم همایش و نمایشگاهی در حوزه افتخارآفرینی‌های وزارت راه و ترابری سابق و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس برگزار کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: ایجاد توسعه فرهنگ آمادگی دفاعی در همه دستگاه‌ها ضروری است، جنگ پایان نیافته و تغییر شکل داده است و امروز هم در حال مصاف هستیم و مهم رزمنده بودن و رزمنده ماندن است.
عبوری افزود: هرگاه جهت شکست حصارهای اقتصادی دشمن کار تولیدی انجام بدهیم، به تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم و کاری جهادی و بسیجی انجام شده است.
وی با‌اشاره به اینکه افتخارات برادران ما در دوران جنگ تحمیلی زیاد بوده است، گفت: امسال با دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری بسیج وزارتخانه، نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس برپا می‌شود و تلاش می‌کنیم این نمایشگاه در سال‌های آتی به صورت دائمی در محل باغ‌موزه دفاع مقدس ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس به خاطر حجم آثار جنگ در وزارت راه در کنار همه فعالیت‌ها سه اداره کل راه قدس در مهاباد، راه کربلا در اهواز و راه نجف در کرمانشاه تاسیس شد، همچنین اداره کل فنی مهندسی کربلا در اهواز و اداره کل فنی مهندسی نجف در ارومیه تاسیس شده بود.
عبوری با بیان اینکه 15 هزار نفر ایثارگر در وزارت راه و شهرسازی داریم، گفت: در اولین ساعات جنگ تحمیلی، وزارت راه درگیر مسائل جنگ شد و در همان ساعات اولیه به بنادر ما و فرودگاه مهرآباد حمله شد.
وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی بندر خرمشهر مورد هجوم دشمن قرار گرفت و تعدادی از همکاران ما در این بندر شهید و جانباز شدند. بندر امام خمینی(ره) در یک روز 70 بار بمباران شد و در دوران جنگ تحمیلی دیگر بنادر کار بندر خرمشهر را هم انجام می‌دادند.
عبوری بیان کرد: به هر حال تلاش می‌کنیم با برقراری این نمایشگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم البته قرار نیست این نمایشگاه هر سال برگزار شود، بلکه این پیش زمینه ایجاد نمایشگاه دائمی نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس خواهد بود.
وی در‌باره هزینه نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه چون به صورت تصاویر، عکس و بنر است هزینه زیادی نداشته است و ما تلاش می‌کنیم انتقال مفاهیم جنگ تحمیلی را به خوبی انجام دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است، افزود: رهبری فرمودند؛ ما 8 سال جنگیدیم و باید 80 سال روی آن کار کنیم و ما تلاش می‌کنیم برای آحاد مردم این نقش‌آفرینی‌ها را تبیین کنیم.