kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
مدیرکل حج و زیارت قزوین:

زائران اربعین ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند




مدیرکل حج و زیارت قزوین از علاقه‌مندان به شرکت در پیاده‌روی اربعین خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و از هم‌اکنون برای این مهم اقدام کنند تا با هیچ محدودیتی مواجه نشوند.
محمدرضا یوسفی افزود: تاکنون برای ثبت‌نام زمان خاصی در نظر گرفته نشده و تا آستانه اربعین امکان ثبت‌نام وجود دارد و افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند باید گذرنامه معتبر داشته باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۹۳۸ نفر در استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و  این روند همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: هزینه ثبت‌نام در این سامانه ۲۲۰ هزار ریال است و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت ثبت‌نام شود ۳۰ هزار ریال هم حق‌الزحمه دریافت می‌شود که در مجموع ۲۵۰ هزال ریال می‌شود.
وی افزود: امسال با توجه به اینکه ویزا برای سفر به عراق  لغو شده است، مسائلی مربوط به کلاهبرداری و یا سوءاستفاده اتفاق نخواهد افتاد.
وی اضافه کرد: امسال اعزام کاروانی نداریم و زائران در مساجد و هیئت‌ها  و تکایایی که می‌خواهند برای پیاده‌روی شرکت کنند، باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه زائران باید اصل بیمه‌نامه و اصل کارت شناسایی که از طریق سامانه سماح پرینت می‌گیرند را همراه خود داشته باشند، گفت: گذرنامه باید از روز اعزام ۱۸۰ روز و یا ۶ماه اعتبار داشته باشد.
یوسفی با‌ اشاره به اینکه زائران تا یک ماه می‌توانند در خاک عراق اقامت داشته باشند، گفت: سال گذشته ۱۸هزار و ۶۰۳ نفر در قالب ۹ هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود به حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر برسد.
مدیرکل حج و زیارت قزوین گفت: همراه داشتن ارز الزامی نشده اما با توجه هزینه‌هایی که در کشور عراق وجود دارد بهتر است که زائران ارز به همراه داشته باشند.