kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

درخواست 160 نماینده پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی

بیش از 160 تن از نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از این کشور شدند.



پس از حمایت قاطع «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «برهم صالح» رئیس جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق از نیروهای بسیج مردمی عراق(حشد‌الشعبی) نمایندگان پارلمان این کشور نیز در حمایت از این نیروهای مردمی خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور شدند. «احمد الکنانی» نماینده ائتلاف «الفتح» درباره اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق گفت، برای تصویب این قانون، نصاب قانونی نیز محقق شده است و165 نماینده، قانون اخراج نظامیان تروریست آمریکایی را امضا کرده‌اند که در میان آنان، نام نمایندگان اهل تسنن نیز به چشم می‌خورد. به گزارش فارس این نماینده عراقی موضعگیری اخیر دولت عراق نسبت به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به الحشد‌الشعبی را هم «زشت» قلمداد و تأکید کرد که این موضع، با حجم این حادثه تناسب نداشت. وی اظهار داشت تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی مستلزم آن است که پارلمان عراق نیز موضع واحدی در قبال آن اتخاذ کند. گفتنی است بسیاری از کارشناسان معتقدند، حملات رژیم صهیونیستی به حشد‌الشعبی، از آنجایی که آمریکایی ها به آسمان عراق اشراف دارند، با هماهنگی واشنگتن انجام می گیرد. روزنامه انگلیسی
«میدل ایست آی» نیز اعلام کرده، هزینه این حملات را سعودی ها تقبل کرده اند و کردهای مسلح سوری نیز در این حملات به رژیم صهیونیستی کمک می کنند.
«همام التمیمی» نماینده ائتلاف الفتح 18 مرداد ماه گذشته تأکید کرده بود که عراق نیازمند تصویب قانونی برای اخراج نظامیان از این کشور نیست و در این زمینه، بغداد توافقی با واشنگتن دارد که تأکید دارد عراق هیچ نیازی به نیروی جنگی (خارجی) ندارد. وی این را هم گفته بود که نخست وزیر عراق می‌تواند اگر این کشور نیازی به مستشار نظامی داشته باشد، این درخواست را مطرح کند و مسئولیت اخراج نیروهای خارجی از عراق بر عهده عبدالمهدی است و برای انجام آن، به هیچ قانونی نیاز نیست.