kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

ترامپ: رقبای من 3 کله پوک هستند مطمئنم پیروز می‌شوم!

رئیس‌جمهور آمریکا این بار به هم حزبی های خود حمله و در توئیتی رقبای انتخاباتی خود از حزب جمهوری‌خواه را «سه کله‌پوک» توصیف کرده است. ترامپ حتی نوشته مطمئن است در این انتخابات پیروز می شود.


سرویس خارجی-

بازار انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز به روز گرمتر و حملات کاندیداها به همدیگر نیز شدیدتر می شود. ترامپ پیش از این کاندیداهای احتمالی حزب دموکرات را آماج شدیدترین حملات قرار داده و جوبایدن را خواب آلود و برنی سندرز را پیرمرد احمق خطاب کرده بود. دیروز اما خبر رسیده که ترامپ پا را فراتر گذاشته و  کاندیداهای هم حزبی خودش را نیز «کله پوک» خطاب کرده است.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشته: «آیا می‌توانید باور کنید؟ من مورد تایید ۹۴ درصد در حزب جمهوری‌خواه هستم و سه کله‌پوک در انتخابات با من رقابت می‌کنند. یکی از آن‌ها آپالاچیان تریل است که به دلایل بد در آرژانتین است. دیگری (جو والش) یک عضو کنگره از ایالت ایلینویز است که زمانی آدم بده کنگره بوده و دور دوم انتخابات پیروز نشده و پس از آن در رادیو نیز شکست خورده است. سومین نامزد نیز مردی است که نمی‌توانست حتی موقع جایزه گرفتن صاف بایستد. من می‌توانم آن‌ها را شکست دهم».
بر اساس گزارش «دیلی میل» این سه نفر «مارک سانفرد» فرماندار قبلی کارولینای جنوبی، جوی ولش نماینده ایلینویز در کنگره و بیل ولد فرماندار سابق ماساچوست هستند که ترامپ آنها را «سه کله پوک» خوانده است.
این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، اکثر مردم آمریکا خواهان کنار رفتن او از قدرت هستند و تمایل دارند در انتخابات آتی رئیس‌جمهوری جدیدی وارد کاخ سفید شود. طبق یک نظرسنجی دیگر بخت جو بایدن، برنی سندرز و الیزابت وارن، نامزدهای دموکرات انتخابات، برای کسب جایگاه ریاست‌جمهوری بیشتر از ترامپ است.