kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    گوشت قاچاق
همدان -  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از توقیف یک دستگاه خاور حامل گوشت قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.سرهنگ شا احمد ساکی، گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خاور یخچال دار مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.وی افزود: طی بازرسی از این خودرو، دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گاو قاچاق و فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کشف و یک متهم در این خصوص به مرجع قضائی معرفی شد.
توقیف سواری حامل مواد مخدر
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از توقیف یکدستگاه ریو سواری حامل مواد مخدر خبر داد.سرهنگ حسین بساطی، گفت: در بازرسی ماموران انتظامی این شهرستان از یک سواری ریو 255 کیلو و 520 گرم تریاک و 20 کیلو و 480 گرم حشیش کشف و ضبط شد. وی با بیان اینکه در این عملیات ابتدا سواری سمند که راه پاک کن خودرو حامل مواد بود، شناسایی و متوقف شد، افزود: در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر و پرونده آنان برای بررسی بیش‌تر به مراجع قضایی ارسال شد.
حادثه رانندگی مرگبار
 اراک - خبرنگار کیهان:  بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو در محور ساوه - همدان دو نفر در دم جان باختند و پنج نفر دیگر مصدوم شدند. این حادثه رانندگی در کیلومتر ۴۹ جاده قدیم ساوه - همدان بین یک دستگاه خودروی پژو و سواری ساینا رخ داد. در این حادثه رانندگی دو نفر از سرنشینان هر دو خودرو جان باختند و پنج نفر دیگر نیز مصدوم شدند. کارشناس پلیس راه علت حادثه رانندگی را انحراف به چپ خودروی ساینا اعلام کرد.
برخورد پراید با شتر
بندر عباس – ایلنا: برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک نفر شتر در محور جاسک به چابهار حد فاصل روستای جگین بخش مرکزی این شهرستان موجب مرگ راننده خودرو شد. نیروهای اورژانس پس از دریافت خبر به محل حادثه شتافتند که پس از رسیدن بر بالین مصدوم و بررسی وضعیت وی، فوت راننده 38 ساله را به علت شدت جراحات وارده تایید کردند. شترهای سرگردان و بدون ساربان در تاریکی هوا در دو محور «جاسک – میناب و جاسک – چابهار» یکی از معضلات این شهرستان است و هر ماه تعداد زیادی از شهروندان بومی و مسافران در حال عبور در محورهای فوق جان خود را از دست می‌دهند.
دستگیری جاعل اسناد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: جاعل حرفه‌ای اسناد مالکیتی تعدادی از شهروندان در شهرستان مانه و سملقان دستگیر شد. سرتیپ علیرضا مظاهری افزود: در بررسی اظهارات شاکیان پرونده مشخص شد، این فرد قطعاتي از زمين هاي تفکيک شده حاشيه بلوار اصلي شهر «آشخانه» را که متعلق به اشخاص دیگری بوده با جعل سند به افراد دیگری فروخته است.وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی مبايعه نامه هاي زيادي که داراي خط خوردگي بود و در پشت اوراق، فسخ قرارداد به صورت يک طرفه صورت گرفته بود، کشف شد.وی ادامه داد: با تلاش کارآگاهان، متهم در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال داده شد.
انهدام باند تبهکار
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام باند حمل موادمخدر با کشف بیش از نیم تن تریاک در عملیات پلیس شهرستان جیرفت خبر داد. سرتیپ عبدالرضا ناظری، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر جیرفت با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی دریافتند قاچاقچیان قصد دارند یک محموله موادمخدر را در یک نقطه شهرستان جیرفت دپو و سپس در چند مرحله به استان فارس و دیگر نقاط منتقل کنند.او افزود: در این رابطه ماموران با تلاش شبانه روزی محل دپوی مواد را شناسائی و ضمن هماهنگی قضائی در بازرسی از آن ۵۰۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند که در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
قاچاق کود شیمیایی
کرمانشاه – مهر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف محموله کود شیمیایی قاچاق در این استان خبر داد.سرتیپ علی اکبر جاویدان گفت: پلیس پس از دریافت گزارشات مردمی و حضور در محل، انبار مورد نظر را مورد بازرسی قرار داد که در این بازرسی، 460 کیسه 50 کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق به وزن 23 تن که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.وی همچنین با اشاره به پلمب انبار مورد نظر از دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به دستگاه قضائی و صدور حکم لازم خبر داد.
سقوط از ساختمان
اراک - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: کارگری 50 ساله بر اثر سقوط از طبقه سوم یک ساختمان در حال ساخت، در شهرستان زرندیه جان سپرد.سرهنگ محمدرضا روشندل، اظهار کرد: با حضور تیم انتظامی در محل و بنا به گفته شاهدان حاضر در صحنه، مردی50 ساله بر اثر سقوط از طبقه سوم یک ساختمان در حال ساخت در خیابان اعتمادی شهرستان زرندیه، از ناحیه سر و کمر دچار جراحت شدید شده و به مرکز درمانی انتقال داده شد.این مقام انتظامی افزود: تلاش تیم پزشکی موثر نبود و مصدوم حادثه به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
توقیف کالای قاچاق
سنندج – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبرداد.سرتیپ «علی آزادی» گفت: با اشراف اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان «بیجار» کامیون حامل انواع کالای قاچاق در محور بیجار به دیواندره شناسایی شد. سردار آزادی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی کامیون مورد نظر متوقف و به پلیس آگاهی منتقل و در بازرسی ازآن ۳۵ طاقه پارچه، چهارهزارو ۲۹۶ ثوب البسه خارجی و پنج هزارو ۶۲۵ قطعه ابزار یراق قاچاق کشف شد.