kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

اتصال شمال به جنوب اراضی عباس‌آباد با پروژه چهارباغ

شهردار تهران با اعلام اینکه پروژه چهارباغ شمال به جنوب اراضی عباس‌آباد را به هم وصل می‌کند اظهار داشت: این کار بدون حمایت رهبری ممکن نبود.



به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در مراسم کلنگ زنی چهارباغ تهران با بیان اینکه ویژگی مهم این باغ این است که باعث پیوستگی شمال و جنوب اراضی عباس آباد به یکدیگر می‌شود، گفت: از مجموع 520 هکتار اراضی عباس آباد 350 هکتار به ما تحویل داده شده و این کار بدون حمایت رهبری محقق
نمی‌شد.
حناچی با بیان اینکه این اقدام هدیه خوبی از طرف رهبر معظم انقلاب به مردم تهران است، گفت: این پروژه در حداقل زمان ممکن آماده خواهد شد و یکی از دستاوردهای آن اتصال به مصلی است که از طریق یک زیرگذر اتفاق خواهد افتاد و علاوه براین مذاکراتی با مسئولان مصلی صورت گرفته و یک ایستگاه مترو در این محل ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این مکان جاذبه‌هایی ایجاد خواهد شد تا این نقطه تبدیل به یک مقصد گردشگری شود، اظهار داشت: آقای مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران قول داده که فاز نخست این مجموعه طی یک سال ساخته و بهره‌برداری شود.
به گفته حناچی طبق مصوبه شورای عالی نهایت میزان ساخت و ساز در این مجموعه 5 درصد کل سطح محوطه است.
همچنین لازم به ذکر است شهردار تهران در ادامه این مراسم با حضور در بخش دیگری از اراضی مجموعه فرهنگی عباس‌آباد، دریاچه هنر با 25 هزار مترمکعب مساحت و باغ هنر با مساحت 5 هزار مترمربع را در غرب باغ کتاب تهران افتتاح کرد.