kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳

اعلام جزئیات معافیت پزشکی

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: وضعیت سلامت مشمولان قبل از اعزام بررسی و در صورت داشتن بیماری به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند.
سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: وضعیت سلامت مشمولان قبل از اعزام بررسی و در صورت داشتن بیماری به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند.
بنابر اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی آن دسته از افرادی که دارای بیماری شدید یا نقص عضو هستند که در صورت اعزام به خدمت مشکلاتی برای آنان با یگان‌های خدمتی به وجود می‌آید از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. عده‌ای دیگر نیز که دارای بیماری بوده اما بیماریشان در حد معافیت دائم نمی‌باشد لذا به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می‌شود.همچنین دسته سوم مشمولانی هستند که دارای بیماری خفیف بوده و مانعی برای اعزام به خدمت ندارند. این افراد هنگام حضور در مراکز نظامی باید در امور غیر رزمی به کارگیری شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می‌گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل جسمی و روحی می‌باشند که به خدمت اعزام می‌شوند. مرجع انطباق بیماری مشمول با آئین‌نامه پزشکی و در نهایت قرار دادن وی در هر یک از گروه‌های مذکور، شورای پزشکی وظیفه عمومی است.
لازم به ذکر است مشمولان با ارائه درخواست اعزام به خدمت و یا سایر معافیت‌ها، حتما وضعیت سلامت جسمی آنان بررسی می‌شود. ضمن اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، نمی‌توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند.