kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

ایران غرق در عزای شهادت امام صادق(ع)

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) روز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و امامزادگان شهرهای سراسر ایران برگزار شد.



تجمع عزاداران امام صادق(ع) در تهران
در تهران نیز اجتماع بزرگ عزاداران امام صادق(ع) با متولی‌گری مسجد هدایت، ظهر دیروز در میدان بهارستان تهران برگزار شد. براساس این گزارش، در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی در عزای امام صادق(ع) پرداختند.
حجت‌الاسلام تهرانی امام جماعت مسجد هدایت با‌ اشاره به برگزاری این تجمع اظهارداشت: اعضای هیئت‌ها و نمازگزاران مساجد حوالی میدان بهارستان مانند هیئت مسلمیه، حسینیه فاطمیون، مسجد لاله‌زار، مسجد هدایت، مسجد شفا، مسجد شهید مطهری(ره) و مدرسه عالی شهید مطهری(ره) در این مراسم شرکت کردند.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: این مراسم، ۱۵ سال متوالی است که در میدان بهارستان برگزار می‌شود، زیرا براساس روایات و اعلام علما، ضروری است که هیئت‌های مذهبی در روز شهادت امام صادق(ع) به‌عنوان رئیس مذهب تشیع، در خیابان‌ها و بازار حضور پیدا کرده و به عزادارای بپردازند.
همچنین مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) صبح روز شنبه با حضور پرشور هیئات مذهبی در بازار تهران برگزار شد.
پیاده‌روی آیت‌الله وحید خراسانی
بیوت مراجع عظام تقلید نیز روز گذشته غرق در ماتم و عزاداری آن امام همام بود، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی و حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مراسم‌های عزاداری را به همین مناسبت برپا کردند.
امسال نیز حضرت آیت‌الله وحید خراسانی طبق روال همه ‌ساله از بیت خود در خیابان صفائیه به‌صورت پیاده همراه با دستجات مختلف عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیاده‌روی کرد و خیل عظیم عزاداران نیز به سینه‌زنی پرداختند.
اجتماع عظیم صادقیون در مشهد و قم برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق‌(ع) اجتماع صادقیون باحضورعاشقان و ارادتمندان اهل بیت‌(ع) شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ در شهرهای مشهد و قم برپا شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم جمع بسیاری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت‌(ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق‌(ع) در عرصه میدان شهدای مشهد اجتماع کرده و به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند. در این مراسم که تعدادی از مسئولان اجرایی مشهد و استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند پیکرهای شهید «محمدرضا حقیقی» از شهدای تازه تفحص شده و یکی از شهدای گمنام کربلای پنج در شلمچه تشییع شد. در این مراسم عزاداران مکتب جعفری با در دست داشتن پرچم‌های سیاه با زمزمه یا امام رضا‌(ع) از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند.
این پرچم‌ها با نوشته‌هایی نظیر «مفتخریم که مذهب ما جعفری است»، «لبیک یا امام» و «هیهات من الذله»  مزین شده بود.
اجتماع عظیم صادقیون هر سال همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در مشهد برپا می‌شود.