kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
امام جمعه قم:

مبارزه بی‌امان با قاچاق و واردات بی‌رویه پیش‌زمینه رونق تولید است

امام جمعه قم گفت: دشمنان اگر اقتدار ببینند به تعهدات و قول و قرارهایشان پایبند خواهند ماند در غیر این صورت به راحتی تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور مردم ولایتمدار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: آزمون تاریخی هم مؤید این است که مشرکان و مستکبران به محض دیدن ضعف و سستی علاوه بر بی‌اخلاقی، تعهدات خود را فراموش و به فشار بیشتر روی می‌آورند.
وی اظهار داشت: اگر دشمن به لبخند و نشان دادن دستکش مخملین گرایش پیدا کرد، بدانید که مترصد فرصت است تا اقتدار شما را متلاشی و سپس شما را به تسلیم و سازش مجبور نماید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در زمینه دفاعی توان بازدارندگی جمهوری اسلامی، آمریکا را به لاک دفاعی فرو برده است لذا همین فرمول باید در اقتصاد اعمال شود تا دشمنان از این عرصه هم مجبور به عقب‌نشینی شوند.
آیت‌الله سعیدی افزود: راه افزایش توان بازدارندگی در برابر حربه تحریم نیز جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی است که پیش‌زمینه اینها مقابله سخت با فساد و واردات بی‌رویه و مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا است.
خطیب جمعه قم در ادامه به ساقط کردن پهپاد آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: سقوط این هواپیمای فوق پیشرفته نشان داد در بخش نظامی، تحریم‌ها نتوانسته مانع پیشرفت ما شود و با ابتکار و خلاقیت از تحریم‌های آمریکا عبور کرده‌ایم و امروز در برابر چشم جهانیان آمریکا و قدرت پوشالی او را تحقیر کردیم. وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، سالروز ترور رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت، اراده خداوند ایشان را از گزند ترور محفوظ داشت تا تداوم انقلاب اسلامی بیمه شود.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) همچنین با گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش در انفجار تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: مدیران ارشد نظام امروز نیازمند حکمت و روحیه انقلابی و درایت شهید بهشتی هستند تا در برابر جریان‌های غربگرا توان بالای مدیریت انقلابی و اسلامی را به نمایش بگذارند.
وی افزود: خوشبختانه امروز سکان قوه قضائیه به دست یکی از همسنگران شهید بهشتی رسیده است که ان‌شاءالله شاهد تحولات عملی فراوانی در این عرصه خواهیم بود.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، گفت: مردم ایران اسلامی باید از این دهه برای افزایش معرفت و آگاهی نسبت به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) بهره‌مند شوند و متناسب با جایگاه ایشان رفتار نمایند.
آیت‌الله سعیدی با تأکید بر حفظ حجاب و عفاف و توصیه رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید در این زمینه، تصریح کرد: باید همه با هر توان از ارزش‌های اسلامی صیانت کنیم و پیشنهاد می‌شود به مناسبت «روز دختر» حوزه علمیه خواهران با کمک عموم خواهران، با حضور در مجامع و معابر و دیدار چهره به چهره و بهره‌مندی از شبکه‌های فضای مجازی به تبیین حجاب و عفاف پرداخته و نسبت به پالایش و سالم‌سازی فرهنگی شهر قم اقدام کنند.