kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

کشف دو زمین دیگر در اطراف منظومه شمسی! (نجوم)



  دانشمندان به تازگی دو سیاره بسیار شبیه به زمین را  رصد کرده‌اند که بر مدار یک ستاره  بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر از خورشید در اطراف منظومه شمسی می‌چرخند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان دو سیاره مشابه زمین رصد کرده‌اند که دور یک ستاره کوچک که  در فاصله 12/5 سال نوری از زمین قرار گرفته و  حرارت آن به 2700 درجه سانتی‌گراد می‌رسد می چرخند.
این ستاره که Teegarden نام دارد و در سال 2003 رصد و کشف شده است، تقریبا 10 برابر سبک‌تر از خورشید است.
ستاره مذکور یکی از نزدیک‌ترین همسایگان منظومه شمسی است و رصد دانشمندان حاکی از آن است که دو سیاره‌ای که دور این ستاره مدار می‌زنند بسیار به زمین شباهت دارند.
نتایج رصد جدید دانشمندان که  در مجله «ستاره‌شناسی و استروفی فیزیک» به چاپ رسیده تأکید می‌کند که کشفیات جدید آنها به قطعیت دو سیاره هستند که هنگام گذر از جلو خورشید رصد شدند.
ماتیاس ازدانشگاه گوتینگن آلمان می‌گوید: این دو سیاره‌ای که به تازگی کشف شده‌اند فقط اندکی از زمین سنگین‌تر هستند و در منطقه به اصطلاح ساحلی قرار دارند؛ جایی که آب می‌تواند به صورت مایع موجود باشد.
به گفته ماتیاس، این موفقیت طی پروژه‌ای به دست آمده است که به طور خاص برای جست‌وجو سیارات در اطراف سبک‌ترین ستاره‌ها طراحی شده است.