kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

2 شیرخواره فلسطینی چگونه در محاصره غزه و به دور از آغوش مادر جان باختند؟

خبرگزاری راشا تودی در گزارشی از جنایت جدید صهیونیست‌ها در حق یک مادر فلسطینی و دو نوزاد شیرخواره‌اش خبر داده است.

شنیدن خبر شهادت کودکان فلسطینی به دست صهیونیست‌ها دیگر به موضوعی کاملا عادی بدل شده و تکرار زیاد آن گویا، از میزان حساسیت آن کاسته است. این کودکان یا بر اثر حملات نظامی یا بر اثر محاصره و از گرسنگی و بیماری جان می‌دهند، و جامعه جهانی نیز اقدام موثری برای جلوگیری از ادامه این جنایات نمی‌کند. خبرگزاری روسی راشا تودی در همین رابطه گزارشی از جان باختن نوزادان فلسطینی به دور از آغوش مادرشان در پی محاصره غزه منتشر کرده است.
یکی از این مادران فلسطینی اهل غزه در گفت‌وگو با «راشاتودی» گفته، صهیونیست‌ها به واسطه منقضی شدن مجوز سفرش، به وی اجازه دسترسی به سه نوزاد تازه متولد شده بیمارش را ندادند و پس از مدتی از طریق تماس تلفنی پی برده که دو کودک بیمارش جان خود را از دست داده‌اند و چند ماه انتظار کشیده تا بالاخره بتواند با مجوز صهیونیست‌ها دختر زنده‌ خود را ببیند.
طبق این گزارش، «هیبا سویلم» این زن فلسطینی 24 ساله بعد از آنکه دچار درد زودهنگام زایمان شد، از رژیم صهیونیستی مجوز خروج از غزه و سفر به قدس را دریافت کرد و سه نوزاد با کمبود وزن شدید خود را در بیمارستان «المقاصد» به دنیا آورد. با این حال، صهیونیست‌ها به وی اجازه ندادند تا در کنار نوزادان خود بماند زیرا مجوز سفر وی منقضی شد و بنابراین مجبور شد کودکان خود را در بیمارستان رها کند و بازگردد. هیبا به راشاتودی این را هم گفته که: ‌«به آنها گفتم حداقل اجازه دهند برای شیردادن به نوزادان در آنجا بمانم و آنها گفتند خیر... شروع به‌گریه کردم. ترک کردن آنها برایم آسان نبود. نمی‌دانستم زنده می‌مانند یا می‌میرند و با حالی خراب به خانه بازگشتم».
 به گزارش فارس، در ادامه گزارش راشاتودی آمده: «در نتیجه زمانی که دو نوزاد جان خود را از دست دادند، هیبا در کار آنها نبود و از طریق تلفن به مرگ آن دو پی برد و نوزاد سوم چندین ماه دور از والدینش در بیمارستان به سر می‌برد تا اینکه مقامات رژیم صهیونیستی مجوزی را برای خانواده‌اش صادر کردند تا کودک خود را از بیمارستان مرخص کنند.»
 در اردیبهشت ماه نیز گزارش‌هایی درباره مرگ یک دختر پنج‌ساله فلسطینی به نام «عایشه اللولو» منتشر شد که صهیونیست‌ها خانواده‌اش را از همراهی در سفرش برای درمان منع کرده بودند.این کودک پنج ساله به دلیل تومور مغزی تحت عمل جراحی در بیمارستان‌های قدس قرار گرفته بود و به دلیل دوری از والدینش بسیار‌گریه می‌کرد. عایشه دو هفته قبل از مرگش اجازه یافت، از بیمارستان قدس به بیمارستانی در غزه منتقل شود!