kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری ضاربان آمر به معروف
رشت – خبرنگار کیهان: ضاربان بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر گیلانی و فرزند خردسالش دستگیر شدند.
شش ضارب و عامل دخیل در ضرب و شتم بانوی امر به معروف در بخش خمام شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند.
در تحقیقات اولیه پلیس سه زن و دو مرد شناسایی و دستگیر شدند و یکی از متهمین مرد که متواری شده بود خود را به پلیس معرفی کرد.
مرگ کودک در زیر دیوار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی لرستان گفت: بر اثر ریزش دیوار در شهرستان دلفان یک پسر بچه پنج ساله جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مصدوم شدند.
سرتیپ حاجی محمد مهدیان نسب اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی خاوه جنوبی دلفان در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد حادثه تخریب ساختمان در یکی از روستاهای اطراف بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد، بر اثر تخریب یک باب ساختمان جهت نوسازی، دیوار آن ریزش و پسر بچه‌ای پنج ساله فوت و سه نفر مصدوم شدند.وی گفت: مصدومان توسط عوامل امدادی جهت مداوا به بیمارستان ابن سینا شهرستان انتقال و جسد متوفی جهت سیر مراحل قانونی تحویل سرد خانه شد.
کشف مواد مخدر
هندیجان – خبرنگار کیهان: دادستان هندیجان از کشف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
حسن خادمی گفت: با تلاش ماموران انتظامی گلوگاه ایست و بازرسی امامزاده عبدالله هندیجان در ورودی استان خوزستان در یک مرحله ۲۰۰کیلو گرم مواد مخدر از نوع ‌تریاک کشف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو نفر از سوداگران مرگ دستگیر و دو خودرو نیز توقیف شد .
واژگونی خودرو
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از واژگونی پژو 405 در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ نورا گفت: در این حادثه یک نفر کشته و یک نفر نیز مجروح شد که با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد.وی علت این حادثه را سرعت بالا و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
قاتل در چنگال قانون
همدان – خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان از دستگیری قاتل جوان همدانی خبر داد.
حسین بشیری گفت: قاتل که مردی 64 ساله بود در درگیری با مقتول 32 ساله پس از واردکردن چند ضربه چاقو وی را به قتل رسانده و از صحنه متواری شد.وی اضافه کرد: با هوشیاری پلیس متهم شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.وی افزود: متهم علت قتل را اختلاف مالی ذکر کرد.
قتل با سلاح شکاری
اراک – خبرنگار کیهان:  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری قاتل مرد ۵۰ ساله در اراک خبر داد.
 سرهنگ محمود خلجی افزود: در پی گزارشی مبنی بر تیراندازی در یکی از محله‌های شهر اراک در تحقیقات پلیس مشخص شد مرد ۵۰ ساله‌ای مورد اصابت شلیک گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته و ضارب پس از ارتکاب جرم متواری شده است. مصدوم به علت شدت جراحات وارده بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت.
 وی اظهار داشت: قاتل فراری توسط پلیس شناسایی و در یکی از روستاهای اطراف اراک که مخفی شده بود دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم سلاح مورد استفاده در این قتل نیز کشف شد. این اتفاق به دلیل برخی از اختلافات بین مرد ۵۰ ساله و جوان متهم رخ داده است.
کلاهبرداری با تصادف ساختگی
کرج- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که با تصادفات ساختگی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد در شهرستان کرج دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادر بیگی ، افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت تصادف به کلانتری ۲۴ کمالشهر مبنی بر تصادف خسارتی بین ۲ خودروی پراید و هایما موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با استعلام از ۲ خودرو مشخص شد که خودروی پراید پیش از آن در همان محل و شیوه که دور یک میدان بود با یک دستگاه خودروی کیا نیز تصادف کرده است.
نادر بیگی افزود: با توجه به این شرایط، پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع و ماموران اداره جعل و کلاهبرداری با پیگیری‌های ویژه پلیسی دریافتند که راننده پراید با مدرک جعلی اقدام به تصادف ساختگی کرده و سپس مبالغی را از بیمه دریافت کرده است.
وی خاطرنشان کرد که این فرد تا کنون به ۹ فقره کلاهبرداری به شیوه تصادف ساختگی اعتراف کرده است.
ریزش معدن
ساری – خبرنگار کیهان: یک کارگر معدن به خاطر ریزش معدن در استان مازندران کشته شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این حادثه در معدنی واقع در جاده چمستان به آمل رخ داد.
بر اساس این گزارش، بلافاصله تیم پایگاه اورژانس بنفشه‌ده به محل حادثه که معدن همصفا نام دارد، اعزام شد.
در این حادثه یک مرد ۶۵ ساله که در حین کار در داخل معدن بود در اثر ریزش آوار بر روی سرش دچار خفگی شده بود که توسط افرادحاضر از داخل معدن خارج شد و تیم اورژانس هم پس از ورود به صحنه و ارزیابی مصدوم دریافتند که مصدوم فاقد هرگونه علائم حیاتی است و بلافاصله اقدامات پیشرفته احیا قلبی ریوی را آغاز کردند و این اقدامات در مرکز درمانی هم ادامه یافت ولی فایده‌ای نداشت.
آتش‌سوزی بر اثر اتصال برق
اهواز- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: اتصال برق در اهواز باعث آتش‌گرفتن یک واحد مسکونی در این شهر شد.
آتش‌‌پادعلی تراب‌پور، افزود: این واحد مسکونی در منطقه چهارراه زند اهواز واقع است که به دلیل اتصال برق دچار آتش سوزی شد.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از این واحد مسکونی بر اثر آتش‌سوزی تخریب شد گفت: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت، و مأموران آتش‌نشانی با مهار آتش از سرایت آن به سایر واحدهای مسکونی جلوگیری کردند.
مرگ کودک در لوله آب
تهران – ایرنا- فرمانده انتظامی شرق استان تهران از جان باختن کودک ۲ ساله به علت خفه شدن در لوله آب کشاورزی واقع در منطقه دشتمزار دماوند خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری ، افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده، بر اثر این حادثه کودک ۲ ساله‌ای که به دور از چشم والدین خود مشغول بازی بوده در یک لحظه براثر فشار آب کشاورزی به داخل لوله سیمانی آب کشیده و در همانجا گیر افتاد و به علت غفلت والدین خفه شده و جان خود را از دست داد.
وی بیان داشت: جسد متوفی پس از قطع جریان آب و جست‌وجوی فراوان توسط والدین داخل لوله پیدا شد که برابر دستور مقام قضائی برای انجام اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل گردید.