kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

دستگیری 366 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت از عملیات 48 ساعته ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت و دستگیری 366 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و محلات خبر داد.



به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه رونمایی از کشفیات اولین مرحله اجرای طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات در سال جاری گفت: با تلاش اطلاعاتی دو ماه گذشته و اقدام عملیاتی 48 ساعته ماموران خود و براساس گزارش و شکایت‌های مردم توانستیم 366 نفر از اراذل،‌ اوباش و عاملین تخریب، شرارت، ‌نزاع و مزاحمان نوامیس و محلات را دستگیر کنیم.
رحیمی افزود: این دستگیری‌ها براساس گزارش‌ و شکایت‌های مردم و محلات و کنترل واحدهای صنفی از جمله قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و تفرجگاه‌ها شکل گرفت و در این راستا 250 پرونده تشکیل شد.
وی ادامه داد: 142 پرونده درخصوص شرارت، درگیری، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی،‌ درگیری مسلحانه، باج‌گیری و زورگیری و 82 پرونده نیز در‌باره مزاحمت محلات و نوامیس تشکیل شد. همچنین 26 پرونده نیز درخصوص تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی بود.
فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: از مجموع 366 نفر دستگیر شده در این طرح 107 نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، 205 نفر مزاحمین نوامیس و محلات و 54 نفر نیز حاملان سلاح بوده‌اند.
سردار رحیمی از پاکسازی 291 محله خبر داد و گفت: 171 قهوه‌خانه و سفره‌خانه، 20 باشگاه بدنسازی، 66 پارک آلوده به حضور مزاحمان و اراذل و اوباش و 34 محله،‌ خیابان و منطقه در این مرحله از طرح پاکسازی شدند.
وی به پلمب بیش از 300 رستوران،‌ قهوه‌خانه، کافی‌شاپ و اماکنی که تبدیل به مکانی برای انواع و اقسام تخلفات شده بود ‌اشاره کرد و افزود: در این مرحله از طرح نیز 41 قهوه‌خانه و 8 باشگاه بدنسازی متخلف نیز شناسایی و پلمب شد.
رئیس ‌پلیس تهران گفت: 27 قبضه سلاح کمری، یک قبضه تفنگ و 62 قبضه انواع سلاح سرد و شوکر در این طرح کشف و ضبط شد؛ همچنین 18 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که اراذل و اوباش از ‌آنها استفاده می‌کردند نیز توقیف شد.
وی با ‌اشاره به سابقه‌دار بودن 250 نفر از دستگیرشدگان خاطرنشان کرد: گروه سنی دستگیرشدگان 18 تا 30 سال است و متاسفانه تعداد قابل توجهی از دستگیرشدگان زیر 18 سال بودند که تحویل خانواده‌ها شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت به پاکسازی محلاتی از جمله فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید، ‌وحیدیه، نظام‌آباد و مسعودیه در این طرح پرداخت و گفت: گروهای ضربت پلیس از سرکلانتری‌های یازده‌گانه تشکیل شده که به عنوان واکنش سریع در مواقع لزوم وارد عمل
می‌شوند.
رحیمی از مردم خواست در صورت مواجهه با حضور معتادان، خرده‌فروشان و مزاحمان نوامیس با پلیس 110 تماس بگیرند.
 تولید‌کننده البسه نامناسب
زیر ذره‌بین پلیس
همچنین فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌و‌گو با فارس اظهارداشت: طرح ناظر یک که برخورد با کشف حجاب در خودروها است هم اکنون در حال اجرا است اما بزودی طرح ناظر 2 و 3 به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
به گفته سردار رحیمی، در طرح ناظر 2 و 3 بحث کنترل واحدهای صنفی، تولیدکنندگان پوشاک و کنترل واحدها و تولیدکنندگانی که مانتوها و البسه نامناسب را تولید کرده یا در معرض نمایش می‌گذارند به مرحله اجرا درخواهد آمد.