kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
دعوت همگانی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

حضور گسترده مردم در روز قدس توطئه معامله قرن را خنثی می‌کند

مسلمانان، موحدان و آزادگان جهان، فردا و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همچون چهل سال گذشته، دعوت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را لبیک گفته و با گرامیداشت روز جهانی قدس، بار دیگر با آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف و نیز حذف رژیم اسرائیل از صفحه‌ روزگار، میثاق خود را تجدید می‌کنند.




سرویس سیاسی-

روز قدس امسال اما به سبب مصادف شدن با برخی تحولات منطقه‌ای، اهمیت دوچندان دارد؛ از جمله این تحولات که اهمیت روز قدس امسال را دو چندان کرده توطئه بزرگی است که مردم فلسطین با آن مواجه‌اند؛ توطئه‌ای که همانند همیشه در واشنگتن طراحی شده و با فرومایگی برخی حکام مرتجع عرب در حال نشستن به کام صهیونیست‌های غاصب است.
توطئه‌ای موسوم به «معامله قرن» که قرار است به بیش از ۷۰ سال جنایت و توحش و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی رنگ مشروعیت بدهد و در این میان، برخی حکام خائن عرب که خود را به گاو شیرده دونالد ترامپ رئیس ‌رژیم آمریکا تبدیل کرده‌اند در حال خوش‌رقصی برای رژیم غاصب صهیونیستی در سناریوی کثیف معامله قرن هستند.
اگر چه ترامپ و مشاورانش هنوز به‌طور رسمی جزئیات طرح ضدفلسطینی معامله قرن را اعلام نکرده‌اند و گفته‌اند در اواخر بهار از این طرح رونمایی می‌کنند، اما از مطالب مطروحه در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی، صهیونیستی و منطقه‌ای چنین برمی‌آید که طرح مزبور قرار است نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی را به رژیم صهیونیستی واگذار‌ کند. این در حالی است که حتی کشور‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت شناخته‌اند، معتقدند بیت‌المقدس شرقی تماما متعلق به فلسطینیان است.
همچنین طبق طرح ضدفلسطینی معامله قرن، فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که در قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، صرف نظر کنند!
یکی از اجزای طرح معامله قرن، ابقای اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در کشور‌های همجوار نظیر اردن است؛ نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، این موضوع را یکی از شرایط خود برای پذیرش معامله قرن دانسته است. آمریکایی‌ها نیز برای تحقق این امر یعنی نگه‌داشتن آوارگان فلسطینی در اردن، در فروردین ماه سال جاری، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌رژیم مصر را به واشنگتن فراخواندند و به آنها طرح ضدفلسطینی خود موسوم به «معامله قرن» را تفهیم کردند.
علاوه ‌بر مصر و اردن و سعودی که در طرح خیانتکارانه و توطئه‌آمیز معامله قرن هر کدام نقشی را به دستور آمریکا برعهده گرفته‌اند، رژیم آل‌خلیفه در بحرین نیز به عنوان یکی دیگر از غلامان حلقه به گوش آمریکا، میزبانی نشستی در راستای طرح معامله قرن را در «منامه» پذیرفته است؛ نشستی که قرار است در اوایل تیرماه برگزار شود و آمریکایی‌ها آن را پرده نخست عملیاتی شدن طرح ضدفلسطینی معامله قرن می‌دانند. آن طور که واشنگتن برنامه‌ریزی کرده است در این نشست- که عناوین گمراه‌کننده اقتصادی را یدک می‌کشد- مقامات صهیونیستی و ارتجاع عرب در کنار یکدیگر می‌نشینند و به زعم خود مسئله فلسطین و مناقشه با اسرائیل را حل می‌کنند!
به گزارش میزان، طرح جدید سازش که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود، از لحاظ راهبردی چیزی متفاوت از طرح‌های قبلی که در راستای مدیریت منازعه و بازگرداندن طرف‌های ذیربط و به ویژه فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها بر سر میز مذاکرات سازش نداشته‌اند، نیست، اما مسئله مهم ایستادگی فلسطینی‌ها و تسلیم نشدن آنها در برابر این باجگیری‌هاست. واشنگتن و طرف‌های شرکت‌کننده در کنفرانس بحرین بی‌شک، اموال و تسلیحات لازم را در اختیار دارند، اما حق دخل و تصرف در سرنوشت ملت فلسطین را ندارند و اختیار تصمیم گیری در دست فلسطینی‌هاست. به عبارتی توطئه آمریکا و خیانت حکام مرتجع عرب علیه ملت فلسطین، تنها یک روی سکه است؛ بخش دیگر ماجرا مربوط به مقاومت فلسطین و ملت فلسطین است که سرسختانه در قبال طرح خائنانه و توطئه‌آمیز معامله قرن موضع گرفته‌اند و اعلام داشته‌اند که به هیچ وجه زیر بار به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم نامشروع تحت هر عنوان و معامله‌ای نمی‌روند.
از سوی دیگر مسلمانان، موحدان و همه آزادگان جهان نیز با حضور گسترده خود و همراهی با ملت فلسطین و گروههای مقاومت روز قدس امسال را به روز ابطال سیاست‌های ترامپ و همچنین توطئه کثیف معامله قرن تبدیل خواهند کرد.
راهپیمایی روز قدس «نه» قاطع
 به توطئه شیطانی معامله قرن
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از ملت سرافراز ایران اسلامی برای حضور پرشور و یکپارچه در راهپیمایی سراسری روز قدس تاکید کرد: مردم شریف، نوع‌دوست و متدین ایران اسلامی همراه و همصدا با اقیانوس خروشان امت سرافراز اسلام و خیل عظیم انسان‌های آزاده و حق‌طلب جهان با حضوری پرشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس، طنین حمایت از قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را سر داده و با «نه» قاطع به توطئه شیطانی معامله قرن بار دیگر با نمایش عزم و اراده پولادین خود شعار کوبنده نابودی رژیم جعلی، غاصب و‌اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از حامیان آن در مجامع بین‌المللی را به عنوان مطالبه اول مسلمین عالم سر داده و تجلی‌بخش نماد عینی وحدت و حمایت همه‌جانبه امت اسلامی از آرمان‌های فلسطین پاره تن اسلام و قدس شریف باشند.
دعوت مراجع عظام تقلید
برای حضور گسترده در روز قدس
همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی در بیانات و سخنرانی‌های خود، مردم شریف ایران را به شرکت و حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت کردند.
همچنین نهادهای حوزوی و انقلابی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مردم خداجو و روزه‌دار ایران اسلامی خواستار حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ خود تاکید کرد: امروز مردم فلسطین و محور مقاومت با ایمان به خدا هویت و قدرت خود را به نحوی افزایش داده‌اند که پایه‌های سست حکومت فرزندان شیطان را به تزلزل انداخته و با کاهش آستانه تاب‌آوری تلاویو در برابر موشک‌های رزمندگان مقاومت، سقوط و نابودی ظلم و جنایت را فریاد می‌زند.
در این بیانیه همچنین تصریح شد: نسل چهارم فلسطینی‌ها با برافراشتن پرچم فلسطین در غزه و اقصی نقاط جهان حق بازگشت به سرزمین‌های خود را هر هفته فریاد می‌زنند و نگذاشته‌اند مسئله فلسطین در غبار غفلت و خیانت ساز‌شکاران به فراموشی سپرده شود و همراهی این امر با پیروزی‌های جریان مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین، یمن و دیگر نقاط جهان، عصبانیت آمریکا و صهیونیست‌ را برانگیخته است.
بیانیه مجلس خبرگان بمناسبت روز جهانی قدس
مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم نمودن طرح موسوم به «معامله قرن» از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، دعوت کرد. در این بیانیه تصریح شد: مجلس خبرگان رهبری درآستانه روزجهانی قدس، با اذعان به اینکه مقاومت ملت فلسطین به ویژه جوانان فلسطینی و فریاد‌های مسلمانان و آزادگان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزی به ثمر می‌رسد و نابودی رژیم‌اشغالگر قدس را رقم خواهد زد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب«مدظله‌العالی» اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، جنایت ‌اشغالگران و حامیان غربی و عربی آنان علیه فلسطین مظلوم و قدس شریف را محکوم نموده، درباره طرح موسوم به «معامله قرن» به رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و برخی حکام خودفروخته و خائن کشورهای عربی حامی این طرح ذلت‌بار هشدار می‌دهد و اعلام می‌دارد این معامله ننگین، دست‌آوردی جز شکست و روسیاهی برای عاملان و حامیان آن نخواهد داشت
«وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكافِرِينَ».
روز قدس
 سلاح کارآمد امت اسلامی علیه «معامله قرن»
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم در بیانیه‌ای از مردم درخواست کرد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند. در این بیانیه تاکید شد: این روزها که روزهای شیرین پیروزی مقاومت اسلامی و ایام تلخ و سخت و دشوار برای آمریکا و صهیونیست‌ها و عوامل منطقه‌ای ایشان است، دشمن درصدد است تا پس از هشت سال جنگ فراگیر نیابتی علیه کشورهای محوری مقاومت و چشیدن طعم تلخ شکست بزرگش در جلوگیری از بیداری اسلامی و مقاومت جهانی اسلام، پرده دیگری از نمایش‌های سلسله‌ای خود را ارائه نماید. رونمایی از پروژه‌ی «معامله قرن» که در حقیقت «خیانت قرن» است، با مشارکت برخی دولت‌های مزدور عربی به قصد مشروعیت بخشی به رژیم رو به افول صهیونیستی، از جمله این حرکت‌های مذبوحانه است و برگزاری اجلاس‌هایی در مکه و منامه، با محوریت دست‌نشاندگان منطقه‌ای استکبار، به منظور انسجام‌بخشی و تقویت این حرکت شیطانی، برای جلوگیری از شکست زودهنگام این معامله نکبت‌بار وخیانت‌آلود است.
در این بیانیه همچنین تصریح شد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از آحاد امت اسلامی، به‌خصوص جوانان آینده‌ساز امت، درخواست می‌کند در راستای تجدید میثاق با دعوت جاودانه امام راحل و برای تحقق سریع‌تر پیش‌بینی تاریخ‌ساز رهبر حکیم انقلاب اسلامی در محو اسرائیل غاصب، با شرکت گسترده و فعال در راهپیمایی بزرگ روز قدس و نمازهای جمعه امت اسلام و ام‌القرای آن، از مقاومت مومنانه و جانانه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و آرمان نابودی اسرائیل غاصب و جهان بدون آمریکا و صهیونیزم را صلا دهند.