kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

افشای روی دیگر اقتصاد آمریکا در پرس‌تی‌وی(اخبار ادبی و هنری)

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) به بررسی اقتصاد آمریکا و شرایط زندگی مردم اقشار متوسط و ضعیف در این کشور می‌پردازد.



این برنامه ضمن مروری بر گزارش عملکرد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی که با رشد 3/2 درصدی مواجه بوده و کاهش 3/6 درصدی بیکاری را تجربه کرده است، این وضعیت که تنها به نفع بخش کوچکی از مردم آمریکا بوده و بسیاری از مردم این کشور به ویژه افراد متعلق به قشر متوسط و کم درآمد جامعه همچنان در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برند را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
این برنامه به گفت‌و‌گو در مورد وضعیت اقتصادی قشر متوسط و ضعیف مردم آمریکا و مشکلات آنها در زمینه‌هایی همچون خرید انرژی، پرداخت اجاره آپارتمان‌ها، پرداخت مالیات، پرداخت اقساط خودرو و... پرداخته و توزیع نابرابر ثروت و درآمد در آمریکا را مورد واکاوی قرار می‌دهد.
نگاهی به میزان درآمد مردم قشر متوسط و ضعیف آمریکا در حال حاضر و مقایسه آن با سال‌ها و دهه‌های گذشته و میزان بدهی ملی آمریکا معادل 22 تریلیون دلار و افزایش 2 تریلیون دلاری آن در طی دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.
«شکاف اقتصادی» ساعت 01:00 بامداد جمعه 10 خرداد از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 01:03 بامداد، یکشنبه ساعت 09:00 و 20:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.