kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    قرص ترامادول
بابل – خبرنگار کیهان: معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی بابل، از کشف و ضبط قرص ترامادول قاچاق در یکی از باربری‌های شهرستان بابل خبر داد.محسن رضازاده گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، کارشناسان واحد بازرسی ویژه معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی بابل طی گشت مشترک به همراه نیروی انتظامی از باربری‌های سطح شهرستان تعداد 24 هزار عدد قرص ترامادول قاچاق کشف و ضبط گردید.وی تصریح کرد:  این داروهای قاچاق متعلق به یکی از عطاری‌های این شهرستان بوده که پرونده به همراه متهم جهت رسیدگی به مراجع قضایی فرستاده شد.
کشف مجسمه مومیایی
اهواز – خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک مجسمه مومیایی به همراه چند شیء تاریخی حین معامله غیرمجاز در شهرستان دزفول کشف و ضبط شد. سرهنگ رامین مکناوی ، اظهار داشت: در پی گزارش واصل مبنی بر خرید و فروش ‌اشیاء تاریخی در دز بار راسته آهنگران شهرستان دزفول، موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و نیروهای پایگاه حفاظت شهرستان دزفول ضمن سیر مراحل قضائی و هماهنگی با پلیس آگاهی و یگان امداد آن شهرستان، بصورت نامحسوس به محل مورد نظر عزیمت کردند.او ادامه داد: نیروهای پایگاه با حضور نیروهای انتظامی و پلیس آگاهی در حین معامله خرید و فروش‌اشیاء تاریخی،  موفق به دستگیری پنج نفر با هویت معلوم شدند.وی افزود: طی این عملیات دو مجسمه مومیایی کوتوله، یک مجسمه سنگی، ۴۷ قطعه سنگی و سفالی منقوش  به خط میخی و یک کوزه سفالی منقوش  به خط میخی از این سوداگران کشف و ضبط شد و ‌اشیای مکشوفه به همراه متهمان ضمن تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
حوادث خونین رانندگی
قزوین – خبرنگار کیهان: رئيس پليس راه استان قزوین از فوت دو نفر بر اثر دو سانحه رانندگی در استان خبر داد. سرهنگ «نصرا... بیگلری» گفت: پس از حضور ماموران پليس در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودوری «پراید» بنا به عللی واژگون که در اثر این واژگونی متاسفانه سرنشین شش ساله خودرو بر اثر شدت ضربه در دم فوت شد.وی افزود: در حادثه‌ای دیگر نیز در مسیر «دانسفهان به آوج» به وقوع پیوست یک دستگاه خودروی «وانت پیکان» واژگون و راننده آن به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.سرهنگ بیگلری تصريح كرد: كارشناسان پليس راه علت اين دو حادثه را عدم توجه به جلو رانندگان هر دو وسیله نقلیه اعلام كردند.
مرگ بر اثر مصرف مشروب الکلی
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان باختند و 25 نفر مسموم شدند.طاهره چنگیز، افزود: تمامی این افراد کمتر از 35 سال سن داشتند همچنین دو نفر از فوت شدگان خانم بودند.وی اضافه کرد: مسموم شدگان در بخشهای مختلف از قبیل مراقبت‌های ویژه و دیالیز بستری هستند.
نشر تصویر در فضای مجازی
همدان – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: خانمی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد که فردی درفضای مجازی اینستاگرام صفحه‌ای ساخته و تصاویر شخصی وی در آن صفحه منتشر شده است.سرهنگ فیروز سرخوش نهاد،افزود: کارشناسان پلیس فتا، پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند.وی با بیان اینکه در بازجویی از متهم، او در ابتدا منکر هر نوع انجام جرم می‌شد، عنوان کرد: پس از روبرو شدن متهم با ادله دیجیتالی به جرم خود اعتراف کرد.وی با‌ اشاره به انگیزه متهم از این اقدام، اضافه کرد: متهم در بازجویی و در توضیح انگیزه خود اعتراف کرد که پسرخاله شاکی بوده و انتشار تصاویر شخصی دخترخاله خود را فقط برنده شدن در شرط بندی که با دوستانش انجام داده بود، اعلام کرد.
واژگونی خودرو
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در کیلومتر 40 مسیر زاهدان - خاش در محدوده فرعی دومک یک خودرو پژو 405 واژگون شد.سرهنگ کشواد بهروزی ، افزود: در این حادثه پژو 405 که حامل سوخت قاچاق بود به دلیل سرعت زیاد واژگون شد و آتش گرفت.وی ادامه داد: راننده در این حادثه دچار سوختگی شد و جان خود را از دست داد.وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ و توجه نداشتن به جلو بیشترین دلایل وقوع سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان است.
دستگیری قاتل
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به فوت در بخش گوراب زرمیخ این شهرستان ، بلافاصله ماموران امدادی و انتظامی به محل مورد نظر اعزام و متهم را در کمتر از 10 ساعت پس از ارتکاب قتل، به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.سرهنگ رضا کوهستانی افزود: متهم در بررسی فنی پلیس به قتل مرد 58 ساله با سلاح شکاری ساچمه‌ای ته پر به انگیزه اختلافات شخصی با وی اعتراف کرد.
آتش گندمزار را خاکستر کرد
ایذه - ایرنامسئول اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: 50 هکتار از گندمزارهای روستای رمه‌چر ایذه ، در جریان آتش سوزی از بین رفت. ابراهیم اسماعیل وندی افزود: با وجود انجام اقدامات لازم در زمان مقرر، به دلیل پیشروی سریع آتش از چند ناحیه حدود 50 هکتار از گندمزارهای این روستا در آتش سوخت. وی ادامه داد: از این مقدار حدود 40 هکتار آن هنوز برداشت نشده بود و 10 هکتار باقیمانده کاه و کلش پس از برداشت محصول بود که در آتش سوخت.
قاتل در کرج به دام افتاد
زاهدان – فارس: جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: فردی شرور که در پی یک نزاع خیابانی مردی 40 ساله را در شهر زابل به قتل رسانده بود با تلاش پلیس آگاهی استان در شهر کرج دستگیر شد. سرتیپ احمد طاهری افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مردی 40 ساله به نام محمدرضا در پی یک نزاع خیابانی توسط فردی شرور با چند ضربه شمشیر به قتل رسیده است.وی تصریح کرد: با توجه به متواری بودن قاتل تلاش برای شناسایی وی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی با یک سری تحقیقات گسترده اطلاعاتی مخفیگاه متهم در یک ساختمان در حال ساخت در خیابان «برقان» شهر کرج شناسایی کردند.این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با نیابت قضائی مخفیگاه متهم را محاصره و او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.