kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
رانندگان متخلف در صورت گزارش مردمی احضار می‌شوند

پیگیری افزایش بیش از حد مصوب کرایه تاکسی‌ها در شورای شهر تهران

دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کرایه تاکسی‌ها در برخی از خطوط بیش از ۲۰ درصد مصوب افزایش یافته، از برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی چرایی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها خبر داد.




محمدعلی کرونی درباره «انتقادات مردمی در مورد افزایش نامتعارف کرایه تاکسی‌ها» به ایسنا گفت: کرایه تاکسی‌ها در برخی از خطوط بیش از ۲۰ درصد مصوب شورای اسلامی شهر تهران - که مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفته است - افزایش یافته است.
کرونی با‌ اشاره به اینکه کارشناسان شورای اسلامی شهر تهران تک به تک خطوط را بررسی کرده‌اند و در حال حاضر نیز مستندات برای جمع‌آوری جلسه‌ای در کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران آماده است، افزود: شک نداریم که در تعدادی از خطوط کرایه‌های تاکسی بیشتر از ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند که اعداد کرایه باید رند شود تا مشکل پول خرد حل شود، گفت‌: این دلیل قابل قبولی نیست چرا که همکارانمان در تاکسیرانی از توسعه هرچه بیشتر دریافت الکترونیک در تاکسی‌ها خبر می‌دهند و اگر پرداخت الکترونیک باشد، دیگر مشکل پول خرد وجود ندارد.
دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را آن طور که باید اجرایی نکرده و نامه فرمانداری نیز در مورد افزایش ۲۰ درصدی کرایه نیز رعایت نشده است، ادامه داد: حتی سازمان تاکسیرانی از سازمان برنامه و بودجه در مورد نرخ تورم حمل‌ونقل استعلام کرده است و آنها عددی حدود 26/5 درصد اعلام کرده‌اند، با این وجود افزایش کرایه در برخی از خطوط از اعلام سازمان برنامه و بودجه نیز بیشتر بوده است.
افزایش نرخ کرایه تاکسی در ۶۰ خط پایتخت
بین ۵ تا ۱۰ درصد
در همین حال مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره کرایه‌های تاکسی در سال جدید و برخی از تخلفات رانندگان در این زمینه، اظهار داشت: رانندگان ملزم به نصب برچسب نرخ‌های جدید و مصوب سال 98 هستند و اگر تاکسی مجهز به این برچسب نباشد و یا امکان پرداخت الکترونیک در نظر گرفته نشده باشد، راننده اجازه دریافت قیمت مازاد را
ندارد.
علیرضا قنادان افزود: رانندگانی که کرایه مازاد دریافت کنند در صورت گزارش مردمی از طریق ارتباط با شماره‌ تلفن‌های مردمی 48048، 1888 احضار می‌شوند و پس از اخذ گزارش از آنها، شکایت در هیئت تخلفات رانندگان تاکسیرانی بررسی و اگر محرز شود که تخلف صورت گرفته اضافه دریافتی از راننده حتی به میزان 5 هزار ریال نیز باید بازگردانده شود.
قنادان خاطرنشان کرد: در پایتخت حدود 700 خط تاکسی داریم که 10 درصد خط‌ها افزایش 5 تا 10 درصدی نرخ کرایه داشته و برای بقیه نیز متغیر و سقف آن 20 درصد لحاظ شده است.
وی ادامه داد: به طور مثال در صورتی که سامانه مرکزی محاسبات نرخ کرایه را 1440 تومان اعلام کند برای سهولت در کار مسافر و راننده ما آن را رند کرده و 1500 اعلام می‌کنیم.