kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

سقوط قیمت سکه و دلار در بازار آزاد

قیمت سکه و ارز روز گذشته در بازار آزاد به شدت کاهش یافت.




قیمت دلار که از نیمه‌های فروردین خود را در کانال 14000 تومان تثبیت کرده بود و حتی در هفته‌ای که گذشت با ادامه روند افزایشی خود به 15 هزار تومان و حتی 15 هزار و 100 تومان هم رسیده بود؛ دیروز با افت محسوسی به کانال 13 هزار تومان سقوط کرد.
نرخ دلار که کمتر کسی تصور می‌کرد به زیر 14 هزار تومان کاهش بیابد، روز دوشنبه تا 13 هزار و 790 تومان هم پایین آمد تا نسبت به 10 روز گذشته، با کاهش 1300 تومانی قیمت؛ سقوط آزاد جدیدی را تجربه کرده باشد.
به نظر می‌رسد با توجه به اینکه برخی کارشناسان حداکثر نرخ واقعی دلار را 12000 هزار تومان می‌دانند، امکان کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.
همچنین قیمت سکه هم در روز گذشته به روند کاهشی خود سرعت داد و تا چهار میلیون و 660 هزار تومان پایین آمد. به عبارت دیگر، در طول هفته‌ای که گذشت حدود 500 هزار تومان از قیمت سکه کاسته شد. در همین زمینه، محمد کشتی آرای، رئیس‌کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: بازار بشدت در حال کاهش و نزول قیمت هاست و همچنان این روند در قیمت‌ها ادامه دارد. روند کاهشی قیمت‌ها درحالی در بازار کماکان ادامه دارد که قیمت‌ها هر 15 دقیقه یکبار کاهش پیدا می‌کند.وی با تاکید بر کاهش پله‌ای قیمت‌ها در این بازار بیان کرد:  فروشنده‌ها در بازار بیشتر از خریداران هستند و همین امر موجب افزایش عرضه و شتاب کاهش قیمت‌ها شده است. وضعیت بازار به گونه‌ای است که میل به فروش طلا و سکه را افزایش داده و تقاضای سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش داده است.
رئیس‌کمیسیون تخصصی طلا و جواهر همچنین از کاهش 500 هزار تومانی قیمت سکه نسبت به 10 روز قبل خبر داد و گفت: قیمت سکه نسبت به دو سه روز قبل، 265 هزار تومان کاهش یافته است. کشتی آرای از افزایش حباب سکه هم خبر داد و گفت: قیمت سکه نسبت به کاهش قیمت‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهد و  ریزش قیمت طلا بیشتر از سکه است. به همین دلیل حباب سکه نسبت به روزهای قبل افزایش یافته و به 570-580 هزار تومان رسیده است.به هر ترتیب، کاهش قیمت سکه و ارز در طول یک هفته اخیر با توجه به سقوط 500 هزار تومانی قیمت سکه و 1300 تومانی قیمت دلار اتفاق مبارکی بود که امیدواریم بیش از این ادامه پیدا کند.