kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
بر خوان گسترده رحمت (۳)

آن روز آرمانی




روزگاری را در نظر بگیرید که دل‌ها از غم تهی ست. مستمندان، بی‌نیاز، بیماران و دردمندان تندرست، محرومان کامیاب و همگان از رنج و اندوه آسوده‌اند. برهنه و گرسنه و مقروضی یافت نشده و گرفتاری نیست و دریغ و افسوسی نه! بیمارستان‌ها خالی، زندان‌ها ویران، دیوارها کوتاه، پنجره‌ها بی‌حفاظ، مردمان آگاه و دانشور، چشمه‌ها پر آب، مزارع پر محصول، میوه‌ها بی‌آفت و فقر و ناداری از کتاب‌های قاموس حذف شده است.
کجا می‌توان تصور کرد این رویداد حتی در گوشه‌ای از جغرافیای جهان شکل بگیرد؟ افسانه‌سرایان نیز که همواره باورهای ما را به چالش کشیده‌اند، اینچنین نگفته‌اند! اما مسلمانان هر روز در تعقیب نمازهای ماه رمضان، خواسته‌هایی از خداوند دارند با همین افق و در همین ابعاد: اللهم ادخل علی اهل القبور السرور... آیا به مضامین این دعا توجه کرده‌ایم؟ پوشاندن همه برهنه‌ها، رهایی همه اسیران، رفع مشکلات مسلمین و... آیا از خداوند طلب محال می‌کنیم یا موضوع چیز دیگری ست؟
با مراجعه به روایات در می‌یابیم روزگاری خواهد آمد که جهان گلستان شده و عدالت سراسر پهنه گیتی را خواهد گرفت. زمین از آلایش خون آشامان بیدادگر پاک و ظلمتِ فساد و ستم با فروغِ عدل و داد برچیده خواهد شد. سایه امنیت، راه‌ها را فرا می‌گیرد و گرگ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و میش در کنار هم آسوده خواهند زیست. رودها پر آب، درختان پر محصول، فقر ریشه‌کن، مشکلات مرتفع، بیماری‌ها بهبود و غم‌ها تبدیل به شادی خواهد شد.
زمین و آسمان که از روز نخست خلقت، گواه ظلم و تبعیض آدمیان و ریختن خون‌های نابحق بوده‌اند برای نخستین بار چشم بر عدالتی عالمگیر خواهند گشود و ایامی را خواهند دید که تا کنون آزموده نشده است. این واقعه عظیم و بی‌مثال، فرج ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است. دولت آل محمد(ص) سرآغاز عصری نوین در عالم است. به مضمون چند روایت در این زمینه توجه کنید:
- آنگاه که قائم ما قیام کند، از آسمان باران رحمت می‌بارد و زمین گیاهان خود را می‌رویاند. کین و دشمنی از دل‌های مردم زایل می‌شود و چارپایان و درندگان در صلح و آشتی خواهند بود. هر گاه زنی با پای پیاده از عراق به شام رود در طول مسیر، بر سبزه و گیاه گام خواهد نهاد و با وجودِ همراه داشتن زیور آلات، خطری وی را تهدید نمی‌کند و هراسی نخواهد داشت. (امیرالمؤمنین علیه‌السلام)
- در آن روز نابینا، زمین گیر و بیماری نخواهد بود مگر آنکه خداوند به وسیله ما اهل بیت، بلا را از او برطرف می‌کند.(امام حسین علیه‌السلام)
- در آن روز زمین گنج‌های پنهانش را آشکار می‌کند و برکاتش را نمایان می‌سازد. (امام صادق علیه‌السلام)
آری! دعای هر روز ماه رمضان پس از نمازهای واجب، دعای فرج است. دعا برای ظهور امامی که قرن‌های متمادی، خود منتظر رفع موانع ظهور است. رمضان ماه دعا و نیایش است و برترین دعاها، دعایی ست که در تعجیل ظهور باشد. پس پر تلاش‌تر از خداوند بخواهیم اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین...
سیدابوالحسن موسوی طباطبایی